VejledningerVælg et emneMail og kalender Kom godt i gang med ny KP mailKom godt i gang med din nye KP mail (medarbejdere)

Kom godt i gang med din nye KP mail (medarbejdere)

Du er muligvis landet her, fordi nedenstående program (DeploymentPro) dukkede op på din arbejds-pc, men læs endelig videre uanset hvad.

Hvis du klikker på krydset, kommer programmet tilbage, når du genstarter din computer.

Denne vejledning er stadig gyldig EFTER der er lukket for adgang til din gamle postkasse onsdag d. 15. august klokken 20:00

Vinduet du kan se nedenfor skal altså STADIG dukke op på din PC for at få din Outlook over på ny mail.

Er din Outlook IKKE kommet over på ny mail og vinduet er IKKE dukket op, så klik her for at læse hvordan du kan få adgang til din nye mail.

Alle medarbejdere har en ny KP mailadresse og ny Skype for Business fra 7. august og skal skifte over til at bruge den nye mail-adresse på begge.

Du har fået et ekstra brugernavn, som skal bruges både til den nye mailadresse og din nye Skype for Business. Du beholder dit gamle brugernavn, som fortsat skal anvendes til at logge på din pc og alle de andre eksisterende systemer (læs mere om brugernavn og adgangskode her).

Klik på hvert af de underliggende punkter for at se en detaljeret beskrivelse og LÆS ALLE 4 PUNKTER!

1. Inden du skifter!

Selvom der er lukket for adgang til din gamle postkasse, vil du stadig kunne åbne Outlook og få adgang til en offline kopi af din postkasse, så du kan udføre nedenstående trin.

FØR du klikker på Next i det vindue der formodentlig er dukket op på din skærm, kan du med fordel gøre følgende:

  1. Tag et skærmbillede af din kontaktliste i Skype for Business eller skriv listen ned, da kontaktlisten desværre ikke er ført med over på din nye KP mail
  2. Tag et skærmbillede af listen over andres delte kalendere, som du har tilføjet i din egen kalendervisning, da denne opsætning desværre ikke er ført med over på din nye KP mail
  3. Tage et skærmbillede af dine personlige kontaktpersongrupper/distributionslister i din egen Outlook adressebog - disse kommer desværre heller ikke med over.
  4. Kig ind forbi én af KP's adresser med din arbejdscomputer, så den, af sig selv, kan hente det program, der vil hjælpe dig med at skifte din Outlook over på din nye KP mail.
  5. Hvis du bruger farvekategorier på mails og kalenderaftaler skal du læse denne vejledning INDEN du skifter:
    Flyt farvekategorier fra Metropol/UCC mail til KP mail
  6. Læs også de ofte stillede spørgsmål (FAQ)
  7. Bemærk også pkt. 3 og 4 som du skal følge EFTER du har skiftet Outlook over i pkt. 2.

2. Skift Outlook på din PC til din nye mail

Der vil dukke et lille program op ved navn "DeploymentPro" på din arbejds-pc, som vil hjælpe dig med at få skiftet din Outlook over på den nye postkasse.

Får du ved en fejl lukket DeploymentPro, kan du få det frem igen ved at genstarte computeren.

Er programmet IKKE dukket op, så kan du i mellemtiden bruge webmail m.v. Klik her for at læse hvordan du skal forholde dig.

ER programmet dukket op, så følg nu denne vejledning (til punkt og prikke) og kom dernæst tilbage og fortsæt fra pkt 3:

Skift Outlook på din PC over på din nye mail ved hjælp af DeploymentPro

3. Skift din mobiltelefon, iPad, Mac osv. til din nye mail

Skift din mobiltelefon, iPad, Mac eller andre steder, hvor du har koblet op til din gamle postkasse ved at følge vejledningerne nedenfor.

  1. Skift af mailkonto på din mobiltelefon, hvis du har en
    1. Samsung (eller anden Android)
    2. Windows Phone
    3. iPhone / iPad
  2. Skift mailkonto på din Mac
  3. Skift mailkonto på din hjemme-pc, hvis den kører Outlook

4. Dette skal du gøre efter skiftet (læs igennem før du går igang)

Efter skiftet vil din nye mail-adresse være initialer@kp.dk. Mails til din gamle mail-adresse vil blive videresendt til din nye mindst året ud.

Når du har skiftet alle dine enheder over på din nye postkasse, bør du:

  1. Sætte din mail-signatur på som standard og rette mailadressen (vejledning)
  2. Kontrollere kalenderaftaler, som du måtte have ændret på siden 15. juli. Hvis du havde en eksisterende aftale, som du har ændret på siden 15. juli, kan det være nødvendigt at kontrollere om denne også er korrekt placeret i din nye kalender.
  3. Kontrollere mails i undermapper, som du måtte have flyttet rundt på siden 15. juli. De er muligvis ikke flyttet, når du kommer over på din nye postkasse.
  4. Kontrollere perioden for mail og kalender synkronisering i Outlook - dette kan være afgørende for hastigheden (vejledning)
  5. Kontrollere dine kontaktpersoner i Outlook - måske har du nogle kollegaer stående med gamle mailadresser.
  6. Tilføje andres delte kalendere til din kalendervisning igen (vejledning)
  7. Genopbygge din kontaktliste i Skype for Business
  8. Tilføje de fælles postkasser, som du måtte have behov for (vejledning)
  9. Kontrollere og rette dine Outlook-regler (vejledning)
  10. Orientere samarbejdspartnere om din nye mail-adresse
  11. Som leder: Overveje hvilke maillister din afdeling har behov for og melde dette ind via ServicePortalen
  12. Læse de ofte stillede spørgsmål om den nye mail igen (FAQ)

0 Kommentarer

Tilføj din kommentar

Send mig en E-mail når kommentaren bliver besvaret