VejledningerVælg et emneMail og kalender Ny KP mail og kalender (medarbejdere)Skift Outlook på din PC over på din nye mail vha. DeploymentPro (medarbejdere)

Skift Outlook på din PC over på din nye mail vha. DeploymentPro (medarbejdere)

Fra tirsdag d. 7. august vil der automatisk dukke et lille program op på din skærm, ved navn DeploymentPro, som vil hjælpe dig med at få skiftet Outlook på din arbejds-pc over på den nye KP-mail.

Inden du følger nedenstående vejledning, vil det være en fordel, hvis du har læst den vejledning der hedder Kom godt i gang med din nye mail (medarbejdere) samt KP Mail ofte stillede spørgsmål (FAQ)

Klik på hvert af de underliggende punkter for at se en detaljeret beskrivelse.

1. Først skal DeploymentPro være dukket op på din arbejds-pc

Programmet dukker op automatisk fra 7. august, hvis din arbejds-pc har været inde forbi din sædvanlige adresse og har været logget på arbejdsnetværket (UCC-Open tæller f.eks. ikke).

Forvivl ikke, der kan gå nogle timer før det dukker op.

Hvis du HAR været forbi arbejdsnetværket og HAR ventet i 3-4 timer uden at der er sket noget, gør da følgende:

Metropol: Gå til ServicePortalen og opret en sag under "Mail og kalender - Outlook"

Ellers bør du tage kontakt til it-support (phm) eller Basen. Bemærk, at din computer skal have været logget på, på arbejdet, ellers er programmet ikke blevet installeret automatisk.

2. Luk først Outlook - hvis den er åben

Klik på det røde kryds hvis du har Outlook åben

3. Afslut Skype for Business

Bemærk! Det er ikke nok at vælge "Luk" da dette ikke afslutter Skype for Business korrekt, du SKAL vælge Afslut.

Følg det næste trin omhyggeligt for at komme nemmest muligt videre.

  1. Klik på den opadvendte pil på proceslinien
  2. Højreklik nu på ikonet for Skype for Business
  3. Vælg nu: "Afslut"
5. Indtast din nye mail og adgangskode og klik: "Next"
  1. Skriv din nye mailadresse her
  2. Skriv din adgangskode her (kpxxxx!! Her er xxxx de sidste fire cifre i dit cpr nummer. Hvis de sidste fire cifre i dit cpr nummer f.eks. var 1234, så er din nye adgangskode: kp1234!!
  3. Klik på: "OK"

Læs mere om dit nye brugernavn og adgangskode

8. Hvis du ser dette vindue, skal du lukke Outlook og afslutte Skype for business

Dette vindue dukker op, hvis di ikke har afsluttet Outlook og Skype for Business, nøjagtig som det er beskrevet i trin 2 og 3 ovenfor.

10. Du skal ikke klikke "Next" men taste brugernavn og adgangskode igen
  1. Skriv din nye mailadresse her
  2. Skriv din adgangskode her (kpxxxx!! hvor xxxx er de fire sidste cifre i dit cpr nummer)
  3. Klik på: "OK"
12. Klik "OK" for at tillade Outlook at få adgang til Internettet

Det er ikke sikkert at denne popup meddelelse kommer, så går du selvfølgelig bare videre til næste trin

13. Log nu på din nye mailboks
  1. Skriv din nye mailadresse her
  2. Skriv din adgangskode her (kpxxxx!! hvor xxxx er de fire sidste cifre i dit cpr nummer)
  3. Klik på: "Log på"
15. Åbn nu Skype for Business med din nye KP mailadresse
  1. Klik på: "Log på"

2.     Skriv din nye mailadresse her
3.     Skriv din adgangskode her (kpxxxx!! hvor xxxx er de fire sidste cifre i dit cpr nummer)
4.     Klik på: "Log på"

16. Hvis Skype for Business fejler skal du gøre følgende:
16.1. Afslut Skype for Business og slet logon oplysninger
  1. Højreklik på Skype ikonet på proceslinien
  2. Vælg: "Skype for business 2016"

3.     Klik på: pilen ud for: "Status"
4.     Vælg undermenuen: "Log af"

5.     Klik nu på: "Slet mine logonoplysninger"

6.     Du skal bekræfte at du vil slette logonoplysningerne

Når du har slettet logonoplysningerne skal du afslutte Skype for Business
7.      Klik på  den lille pil ud for tandhjulet
8.      Vælg undermenuen filer
8.      Vælg nu punktet "Afslut"

Bemærk! Det er ikke nok at vælge "Luk" da dette ikke afslutter Skype for Business, du SKAL vælge Afslut.

Hvis ikke du kan se Skype for Business kan du afslutte på denne måde:

  1. Klik på den opadvendte pil på proceslinien
  2. Højreklik nu på ikonet for Skype for Business
  3. Vælg nu: "Afslut"

Nu er din Outlook og Skype for Business skiftet over til den nye mail-adresse og Office 365 brugernavn.

Bemærk at din computer vil køre langsomt i de første timer efter du har skiftet over, mens den henter den nye postkasse ned.

Læs videre her, hvad du nu skal gøre for at tilføje fælles postkasser osv. 

18. Hvad hvis processen med skift af Outlook på din PC vha. DeploymentPro fejler?

Det kan ske at processen går i stå eller fejler og hvad gør jeg så? Vi har intil videre ikke oplever særlig mange fejl og i de fleste tilfælde er det på grund af at der er klikket på noget der ikke skulle klikkes på at den er fejlet.
Hvis en genstart at PC'en ikke har hjulpet efter at man har ventet på at DeploymentPro skulle genstarte, skal du indmelde en sag til supporten.
For tidligere Metropol ansatte : Gå til http://service.phmetropol.dk
For tidligere UCC ansatte: Gå til https://ucc.dk/campus-carlsberg-2016/kontakt-campus-carlsberg

0 Kommentarer

Tilføj din kommentar

Send mig en E-mail når kommentaren bliver besvaret