Vejledninger

Opsætning af totrinsgodkendelse ved første login

Senest opdateret

Der er totrinsgodkendelse til KP's IT-systemer. Det vil sige at foruden brugernavn og adgangskode skal du taste en kode mere som sendes på sms.

Dette gælder for adgang til KP Intra, Office 365, Teams m.m. 

Se mere om totrinsgodkendelse: Kom godt i gang med totrinsgodkendelse

Denne vejledning viser dig hvad du skal gøre, første gang du ser vinduet "Yderligere oplysninger krævet", for derved at konfigurere totrinsgodkendelse.

1. Gå til den tjeneste du ønsker, f.eks. KP Intra eller Office 365 og log på med din KP mail

Se her hvordan du logger på KP's IT-systemer: Log på KP's IT-systemer

2. Tryk på "Næste"

Log på din konto – Google Chrome

3. Vælg "Telefonnummer (godkendelse)" (1) og tryk "Næste" (2)

Senere kan du hente App'en Microsoft Authenticator og bruge den. Se her hvordan: Opsætning af app'en Microsoft Authenticator til totrinsgodkendelse i stedet for sms

Yderligere sikkerhedskontrol – Google Chrome

4. Der sendes en sms til den telefon du har valgt på mit.kp.dk. Indtast den 6 cifrede kode og klik på "Bekræft"

5. Tryk på "Udført"

Yderligere sikkerhedskontrol – Google Chrome

6. Tryk på "Send sms til +xx xxxxxxxx" for at logge ind

7. Tast den sekscifrede kode du har fået på sms (1) og tryk "Bekræft" (2)

Log på din konto – Google Chrome

8. Du er nu logget på

0 Kommentarer

Tilføj kommentar

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Forrige Vejledning Log på med MitID og angiv telefonnummer til totrinsgodkendelse på mit.kp.dk (Medarbejdere)
Næste Vejledning Opsætning af app'en Microsoft Authenticator til totrinsgodkendelse i stedet for sms
Mangler du stadig hjælp? Kontakt os