Vejledninger

Kom godt i gang med Adobe Connect

Opdateret Nov 19, 2020

Adobe Connect er et videomedie velegnet til synkron online undervisning og tilsvarende.

NB. Du skal informere alle deltagere i arrangementet, hvis det optages og/eller der deltager eksterne/ekstraordinære personer.

Du har mulighed for at uploade PowerPoint præsentationer og andet materiale, tilpasse dit online undervisningsrum og dine deltagere kan f.eks. række hånden op, arbejde i grupper, der kan laves kvalitative og kvantitative afstemninger og meget andet.

Når du bruger Adobe Connect  i en browser, anbefales det at bruge Google Chrome. Har du den ikke, kan den downloades her.

1. Log på Adobe Connect

Gå til login siden her: https://c.deic.dk/

Vælg Københavns Professionshøjskole i menuen og tryk på “Confirm selection and login”:

Indtast din KP-mail og adgangskode og derefter på “Log på”:

Du kommer nu til en side for WAYF, hvor du tjekker om alt ser korrekt ud og trykker på “OK”:

2. Din side i Adobe Connect og installer Adobe Connect applikationen

Efter trin 1 er du logget på din side i Adobe Connect, hvor du finder indstillinger, dine kommende optagelser mv. og dit personlige første rum ligger klar til brug via linket i kolonnen URL:

Linket der står i kolonnen“URL” lægges ud/sendes til deltagerne, så de kan logge på og deltage i undervisning.Husk at indsætte dit headset i computeren inden du klikker på linket. Vi anbefaler at du benytter et headset der tilsluttes computeren via USB-kabel.

Du kan vælge at benytte samme rum til alle dine undervisningshold, møder mv. eller du kan oprette flere “Meeting Rooms” efterhånden som behovet opstår. Når du opretter et nyt meeting room, anbefaler vi at du benytter skabelonen for rummet der hedder "KP meeting template", der er indrettet særligt til at gennemføre synkron online undervisning.

Klik på linket der står i kolonnen“URL” og download og installer Adobe Connect applikationen første gang:

Klik på "Download Adobe Connect Application", gem den i Overførsler på din PC, klik på ConnectSetup.exe i Overførsler, så programmet installeres og klik til sidst på "Exit":

3. Gør dig klar til undervisning

Når Adobe Connect applikationen startes, åbnes en guide hvor du sætter din lydenhed op:

4. Kør altid en lydtest via menuen ”Meeting” – ”Audio Setup Wizard”

5. Klar til undervisning - roller og funktioner

0 Kommentarer

Tilføj kommentar

Send mig en email når nogen besvarer denne kommentar
Næste Vejledning Opret et nyt undervisnings- eller møderum i Adobe Connect
Mangler du stadig hjælp? Kontakt os