Vejledninger

Bilag ulæste søgning (OU)

Opdateret Sep 13, 2021

For at få et overblik over, hvilke bilag der senest er indlæst i esas, kan man lave en avanceret søgning under området/entiteten ”Bilag”.

Der er lavet en tilpasset søgning med relevante kolonner, som er delt med hele Optagelsesteamet (OU).

1. Gå til ”Avanceret søgning” og under ”Bilag” find søgningen med titlen ”Bilag ulæste kvote 2”:

2. Tilret denne søgning, så den passer til dit behov.

a) Følgende SKAL tilrettes:

OBS bemærk:

  • Søgningen viser bilag under de specifikke områdenumre, sorteret efter hvornår de er kommet ind i ESAS (Dette er søgningen efter ”Oprettet”).
  • I denne søgning vises kun bilag uploadet til ansøgerne med sagsbehandlingsstatus ”Afventer”
  • Denne søgning viser kun bilag uploadet til kvote 2 ansøgninger, så du kan evt. rettes på ”Ansøgt dato”

    b) Følgende KAN derfor tilrettes:

3. Når du har tilrettet søgningen, trykker du på ”Gem som” og navngiver efter behov. Listen kan nu trækkes ind på et relevant Dashboard (du finder på Dashboard listen under ”Posttype = Bilag”).

Om opbygningen af listen med ulæste bilag

  • Listen er sorteret, så de nyeste bilag ligger øverst
  • Bilag bliver frasorteret fra listen, når du trykker ”læst” på bilaget
  • På listen kan du se både navn på bilaget, fristen for manglende dokumentation, bemærkning om manglende dokumentation mv.

Se overblik over kolonner (her delt i 2 linjer):

Sorter i listen, mens du arbejder med den

Klik på ”Trakten” i øverste højre hjørne af listen, hvis du ønsker at sortere i listen.

Det kunne være, hvis du f.eks. ønsker at se bilag sendt til ansøgninger med specifikke adgangsgrundlag.

Efter du har klikket på trakten vil du få mulighed for at sortere i listen (ligesom i Excel):

OBS bemærk: denne sortering gemmes ikke, så listen går tilbage til udgangspunktet, næste gang du åbner den.

0 Kommentarer

Tilføj kommentar

Send mig en email når nogen besvarer denne kommentar
Forrige Vejledning Massekommunikation - besked til flere ansøgere
Næste Vejledning Betinget optaget (OU)
Mangler du stadig hjælp? Kontakt os