Vejledninger

SPS-timer

Senest opdateret

I forbindelse med lagte SPS-timer skal du som ekstern timelønnet oprette din timeseddel over SPS-timerne i XFlow. Efter du har udfyldt timesedlen sendes den til godkendelse hos uddannelsen, som sørger for den endelige godkendelse inden timerne sættes til udbetaling i lønsystemet.

Find blanketten

Tryk på "Ny blanket" oppe i bjælken til højre

Find blanketten "SPS-timer" i oversigten

Hvis du fremadrettet skal bruge blanketten, kan du med fordel trykke på stjernen. Dine farvoritmarkereret blanketter vil ligge sig øverst, så du hurtigt kan finde dine farvoritter næste gang.

Udfyld blanketten

Hvis dine personoplysninger ikke allerede er forudfyldt, skal du udfylde dit navn og cpr. nr.

Udfyld første og sidste dag i perioden du ønsker at indberette SPS-timer for

Herefter skal du udfylde datoen for timerne, antallet af timer den pågældende dag, samt en sigende tekst for timerne, f.eks. opgave eller navn for hvem du har været støtteperson.

Tryk på "Tilføj ny linje" for at tilføje flere timer til din timeseddel 

  • Du kan max registrere 10 timer pr. dag

Ved procentregulering den 1. oktober og den 1. april, skal der laves 2 timesedler,

hvis det er timer der vedrører måneden før og efter oktober og april. På den måde sikres det, at der udbetales til den rette timeløn

1) Under "Andre muligheder" har du mulighed for at gemme din timeseddel som kladde hvis du vil udfylde timerne løbende som de udføre.

2) Hvis du trykker på "Annuller blanket" vil din timeseddel blive slettet

3) Når du har udfyldt alle dine timer trykker du på "Send blanket"

Indsend din timeseddel

Når du trykker på "Send blanket" kommer nedenstående boks frem.

Her skal du vælge hvilken uddannelse/afdeling der skal behandle din timeseddel - f.eks. "Læreruddannelsen 1"

Hvis du er i tvivl om hvor den skal sendes hen, skal du kontakte den person du har været i kontakt med i forbindelse med at timerne blev aftalt.

Vær opmærksom på at få klikket på rettighedsgruppen - efter du har søgt og ikke blot trykke "Enter", da den i så fald ikke vil ramme korrekt rettighedsgruppe.

Når du har valgt uddannelse/afdeling i drop-down-menuen trykker på herefter på "Send"

Herefter får du nedenstående kvitteringsmail med oplysninger om et forventet udbetalingstidspunktet

Det er det endelige godkendelsestidspunkt som er afgørende for hvornår udbetalingen sker

Status på din sag

Under "Mine blanketter" vil du kunne se status på dine timesedler

Din indsendte timeseddel vil nu ligge sig under "Dine igangværende blanketter" hvor du kan se at den nu ligger hos f.eks.  "Læreruddannelsen 1"

Når "førstebehandler" og "Godkender" har godkendt dine timeseddel vil den blive indlæst i lønsystemet og ligger sig under dine "Afsluttet sager".

Forrige Vejledning Docent - medlem
Næste Vejledning Lektorbedømmer - formand
Mangler du stadig hjælp? Kontakt os