Vejledninger

Afregning ifm. projektdeltagelse

Senest opdateret

Din godkendelse af afregning ifm. projektdeltagelse

Da KP har startet din afregning vil du modtage en mail herom. Mailen indeholder link til din afregningsblanket, samt navn og mail på din kontaktperson på uddannelsen.

Når du logger ind i XFlow med dit MitID vil du på dit overbliksbillede under "Mine blanketter" kunne se din afregning som afventer at blive behandlet af dig.

kontroller afregning og udfyld evt. rejseomkostninger

Tryk nu på blanketten

Dine personoplysninger bliver automatisk påført når du logger ind med MitID.

På blanketten har din kontaktperson haft mulighed for udfylde et bemærkningsfelt - det kan f.eks. indeholde information om projektet eller hvortil du skal sende blanketten efter udfyldelse. Feltet er ikke obligatorisk.

Hvis dine personoplysninger mod forventning ikke allerede er udfyldt, skal du udfylde navn og cpr. nr.

Honorar ifm. projektet

Hvis der er aftalt et honorar ifm. projektdeltagelsen vil beløb og aftale fremgå af blanketten.

Hvis der ikke er aftalt et honorar ifm. projektdeltagelsen skal du blot udfylde de rejseomkostninger du har haft ifm. projektet.

Udfyld rejseafregning

Angiv om der har været udgifter i forbindelse med projektet, og/eller kørsel i egen bil så der skal afregnes kilometergodtgørelse

Hvis der har været udgifter til f.eks. bro, tog eller færge udfyldes beløbet i den korrekte kategori og billetter/dokumentation vedhæftes blanketten.

Hvis der har været kørsel i egen bil skal du udfylde "Fra-" og "Til-adresse" og evt. en via-adresse hvis du har taget broen. Det kan desværre være nødvendigt at udfylde en via-adressen til færgelejet for at tvinge den til at tage færgen. Ellers kan du trykke på "undgå færge" hvis du har taget broen.  

Afvis eller godkend timeseddel

1) Hvis du er uenig i det der er udfyldt kan du afvise honoraret, som sendes retur til 1. behandler

Hvis du afviser afregningen - kommer nedenstående boks op, hvori du skal udfylde begrundelsen for din afvisning

2) "Når du trykker på "Godkend" kommer nedenstående boks frem.

Her skal du vælge hvilken uddannelse/afdeling der skal behandle din timeseddel - f.eks. "Læreruddannelsen"

Hvis du er i tvivl om hvor den skal sendes hen, skal du kontakte den person der var anført som kontaktperson i mailen du fik med linket.

Når du har valgt uddannelse/afdeling i drop-down-menuen trykker på herefter på "Send"

Herefter får du nedenstående kvitteringsmail med oplysninger om et forventet udbetalingstidspunktet

Det er det endelige godkendelsestidspunkt som er afgørende for hvornår udbetalingen sker

Status på din afregning

Under "Mine blanketter" vil du kunne se status på dine timesedler

Du kan nu se, dine igangværende blanketter, og at den blanket du har godkendt venter på, at HR godkender den. Når timerne er godkendt af afdelingen og HR vil det blive udbetalt til næste kommende lønkørsel.  

Når "Godkender" (afdelingen) har godkendt din afregning vil den blive indlæst i lønsystemet og ligger sig under dine "Afsluttet sager".

Forrige Vejledning Studenterunderviser
Næste Vejledning Beskrivelse af 'Mine blanketter'
Mangler du stadig hjælp? Kontakt os