Vejledninger

Opsætning af mail, kontakter og kalender fra KP på en iPhone eller iPad

Senest opdateret

Hvis du vil se og besvare e-mails fra din KP mail, fra din telefon eller tablet, kan du følge denne vejledning.

1. Åbn indstillinger
Åbn indstillinger
2. Rul ned på siden og vælg: "Mail".
Rul ned på siden og vælg: "E-post, kontakter, kalendere".
3. Klik på: "Konti".
Klik på: "Tilføj konto".
4. Klik på: "Tilføj konto"
Opsætning af mail, kontakter og kalender fra KP på en iPhone eller iPad | Mail og kalender | Vejledninger – Google Chrome
5. Vælg kontotypen "Exchange"
Vælg kontotype

Vælg "Exchange" - det er det mailsystem vi anvender i Københavns Professionshøjskole

6. Indsæt din mailadresse
7. Vælg nu at du vil logge ind vha Microsoft
8. Udfyld nu mailadresse og adgangskode
  1. Skriv din e-mailadresse: [email protected] / [email protected]
  2. Skriv din adgangskode. Adgangskoden er den kode du har oprettet på http://mit.kp.dk
  3. Klik på: "Log på"
9. Acceptér nu anmodningen om tilladelser
10. Vælg nu hvad der skal synkroniseres og tryk: "Arkiver"
Vælg nu hvad der skal synkroniseres

Her kan du vælge om du vil have kontaktpersoner og kalender med. Klik på “Arkiver” – nu er det hele klaret.

Gå til selve mailprogrammet på iPhonen/iPaden – din mail vil ankomme inden for et par minutter.

Hvis det er din private telefon vil du måske ikke have mails, men kun kontakter og aftaler, men det beslutter du selv.

Hvis du er studerende anbefaler vi at du bruger Itslearning app'en til at se dit skema. Se her hvordan man gør: Itslearning app

Hvis din uddannelse bruger IntraPol kan du se her hvordan man får IntraPol skema og kalender til Office 365: Hent "Mit skema" til kalenderen i Office 365

11. Hvis du har en ældre iPhone/iPad kan du opsætte mail manuelt. Punkt 1-3 er de samme
11.1. Når du skal vælge konto at tilføje, vælg: "Exchange"
11.2. Vælg nu: "Konfigurer manuelt"
11.3. Udfyld nu med din KP mailadresse, din adgangskode og en valgfri beskrivelse og klik på: "Næste"
11.4. Ud over de oplysninger du har indtastet tidligere skal du udfylde Server: "outlook.office365.com" og klik på: "Næste"
11.5. Vælg nu hvad du vil synkronisere  og klik på: "Arkiver"
12. Opret en skærmlås på din telefon hvis du ikke allerede har en

Det er et krav om sikkerhed fra Københavns Professionshøjskole hvis du vil modtage mails, kontakter eller kalenderoplysninger på din telefon. Derfor vil dette vindue komme frem hvis du ikke har en skærmlås:

Du er nød til at have en skærmlås på din iPhone/iPad for at hente data

Skriv en kode på minimum 6 tegn og klik på: "Fortsat"

Afslut ved at klikke på: "Arkiver"

Du har nu opsat mail på din iPhone/iPad.

17 Kommentarer

Christina Hellensberg

Tak for meget brugervenlig vejledning:)

Søren Bagge

Tak for vejledning. Men hvad gør jeg med min icloud konti? Den er stadig på den gamle mailadresse

Henrik Abildgaard

Hej Søren.
Du gør ingenting. Den konto røres der ikke ved. Din gamle phmetropol mailadresse er et brugernavn som du bruger til at logge på icloud. Men da din gamle phmetropol mailforsvinder i løbet af året kan det anbefales at logge på icloud og ændre dit apple-id til det nye domæne kp.dk
Vær opmærsom på at dit apple-id og den mailkonto til gendannelse selvfølgelig ikke må være den samme.
Hvis du har problemer så opret en sag i serviceportalen: http://service.phmetropol.dk

Lene Nedergård

Også tak for fin vejledning herfra. Vil mene, jeg har fulgt den hele vejen (selvom opsætningen på min - ældre - ipad ikke helt matcher vejledningen). Jeg bildte mig ind, at det hele klappede, men nu har jeg genstartet 3 gange, og der er stadig hverken mail, noter eller kalender (på min ipad). Er der et trick, der skal tilføjes? Går der flere dage? Skal jeg prøve at køre alt igennem igen?

Lene Nedergård

Tilføjelse til ovenstående - jeg fandt selv et "trick": Min ipad var sat til at synkronosere hver uge! så ændring til løbende synkronisering hjalp! (der kunne være andre, der støder på tilsvarende?)
Har nu fået adgang til mail, kan også modtage - men ikke sende?? Og så er noter fra de seneste dage forsvundet :-(

Henrik Abildgaard

Hej Lene.
At du ikke kan sende mail har uden tvivl at gøre med indstillingerne på din iPad. Det er lidt svært at sige hvad der lige er galt, du er nok nød til at se forbi med din iPad når der er en supporter på Kronprincesse Sofiesvej i morgen.
Mit bud på hvordan du får dine noter tilbage er at du går ind i noterne og her går jeg ud fra at det er den app på iPaden der bare heder "Noter". Her vælger du "Alle icloud".

Ida Pihl

Jeg er ved at åbne den nye mail fra min IPhone. Jeg ved dog ikke hvor jeg finder den nye adgangskode til login?

Christina Bendt

Super fin vejledning! Det fungerer lige indtil jeg skal taste min mail og kode... Den siger at en af delene er forkerte, men bruger mit [email protected] og min kode til intrapol?
Når jeg logger ind via min mac, så kommer jeg ind således at jeg kan se at jeg har fået post, men det opdaterer konstant og fortæller til sidst at der er sket en fejl, og at jeg skal henvende mig til support?!

Hvad skal jeg gøre, det er vigtige mails, jeg ikke kan se....

Henrik Abildgaard

Adgangskoden er: kpxxxx!! Her er xxxx de sidste fire cifre i dit cpr nummer. Hvis de sidste fire cifre i dit cpr nummer f.eks. var 1234, så er din nye adgangskode: kp1234!!

Du kan skifte koden til din kp mail her: http://mit.kp.dk Her kan du logge på med nem-id.

linda wulff nielsen

Jeg har problemer med at få oprettet KP mailen på min iPhone, jeg følger opsætningen men jeg bliver hele tiden bedt om at skrive en server på ?

Henrik Abildgaard

Hvis du har fulgt vejledningen punkt for punkt vil det virke. Autodiscover fungerer altid på en iPad eller iPhone.
Du må have valgt manuel opsætning under punkt 6 i stedet for at logge på via Microsoft.
Hvis du vælger manuel opsætning skal du skrive "outlook.office365,com" under server.

Mike

Jeg har fulgt vejledningen, et kommet hele vejen, men min kalender bliver simpelthen ikke vist på min ipad...

Henrik Abildgaard

Har du sat flueben ud for ”Integreret” for de grupper du vil se skemaet for? Gå til: https://lms.intrapol.phmetropol.dk/cnnet/core/settings og se om der er flueben ud for ”Integreret”

Du har måske heller ikke sat IntraPol til at overføre din kalender til din Office 365 kalender. Se her: http://screensteps.phmetropol.dk/m/11778/l/141729-hent-mit-skema-til-kalenderen-i-office-365

Hvis du har gjort det der står i ovenstående vejledning skal du indmelde det på: http://basen.kp.dk Husk at logge på med dit KP logind.

Christina

Hvad gør man når man har en huawei? Kan ikke se guide til sådan en og kan desværre ikke finde ud af det.

Henrik Abildgaard

Jeg har opdateret vejledningen så der også står Huawei i navnet på vejledningen. Den indeholder et afsnit om hvad man gør på sådan en, specielt dette afsnit: https://vejledninger.kp.dk/m/outlook/l/941215-opsaetning-af-mail-kontakter-og-kalender-fra-kp-pa-en-android-telefon-samsung-galaxy-a3-huawei#hvis-ikke-autodiscover-fungerer-skal-du-opsaette-det-manuelt

Sandra

Jeg kan ikke gøre så Exchange er en valgmulighed inde i min Outlook app. Kunne godt bruge noget hjælp. Kunne gøre det med min Absalon mail, så burde også kunne med min KP mail. Denne guide virker ikke for mig.

Henrik Abildgaard

Tilføj kommentar

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Forrige Vejledning Opsætning af mail, kontakter og kalender fra KP på en iPhone eller iPad via Outlook App'en
Næste Vejledning Opsætning af mail, kontakter og kalender fra KP på en Android telefon via Outlook app'en
Mangler du stadig hjælp? Kontakt os