VejledningerVælg et emneOffice 365 UC Diakonissen: Kom godt i gang med ny Office 365UC Diakonissen: Kom godt i gang med ny KP Office 365 (medarbejdere)

UC Diakonissen: Kom godt i gang med ny KP Office 365 (medarbejdere)

Denne vejledning er kun rettet mod UC Diakonissens medarbejdere!

Her kan du som medarbejder i UC Diakonissen læse, hvordan du kommer godt over på den nye Office 365.

Programmet du kan se nedenfor vil dukke op på din PC på mandag d. 8. april for at få din Outlook over på ny mail. Hvis du klikker på krydset, kommer programmet tilbage, når du genstarter din computer. Hvis programmet ikke dukker op fra morgenstunden mandag, vent et par timer eller kom forbi supporten på Peter Bangs Vej.

Ny adgangskode

Din adgangskode til din nye mail er: kpxxxx!! (inklusive 2 udråbstegn) xxxx = er de fire sidste cifre i dit cpr nummer

Dit brugernavn er stadig initialer@ucdiakonissen.dk

Dette brugernavn og adgangskode skal bruges i alle de efterfølgende vejledninger, når den nye mail og OneDrive skal sættes op. Du skal fortsat anvende din gamle adgangskode til at logge på din computer.

1. Outlook på din medarbejder PC

Får du ved en fejl lukket vinduet ovenfor, kan du få det frem igen ved at genstarte computeren.

Er programmet endnu IKKE dukket op, så kan du i mellemtiden bruge webmail, ved at logge på https://outlook.office.com med den nye adgangskode (se ovenfor)

Skift Outlook på din PC over på din nye mail ved hjælp af DeploymentPro

2. Dette skal du gøre efter skiftet i Outlook

Når du har skiftet alle dine enheder over på din nye postkasse, bør du:

  1. Sætte din mail-signatur på som standard og rette mailadressen (vejledning)
  2. Kontrollere kalenderaftaler, som du måtte have ændret på siden 29. marts.
  3. Kontrollere mails, som du måtte have flyttet rundt på siden 29. marts. De er muligvis ikke flyttet, når du kommer over på den nye mail.
  4. Tilføje andres delte kalendere til din kalendervisning igen (vejledning)
  5. Genopbygge dine farvekategorier, da disse desværre ikke er overført
  6. Kontrollere og rette dine Outlook-regler

3. Mobiltelefon, iPad, Mac osv.

Skift din mobiltelefon, iPad, Mac eller andre steder, hvor du har koblet op til din gamle postkasse ved at følge vejledningerne nedenfor. I alle tilfælde, skal du fjerne den gamle konto og tilføje påny.

Husk at bruge initialer@ucdiakonissen.dk og den nye adgangskode.

  1. Skift af mailkonto på din mobiltelefon, hvis du har en
    1. Samsung (eller anden Android)
    2. Windows Phone
    3. iPhone / iPad
  2. Skift mailkonto i Outlook på din Mac
  3. Skift mailkonto i indbygget Mail-program på din Mac
  4. Skift mailkonto på din hjemme-pc, hvis den kører Outlook

4. OneDrive på Windows 10

For at skifte din PC over til at køre mod den nye OneDrive, skal du følge nedenstående vejledning.

  1. Klik på OneDrive ikonet nederst til højre
  2. Vælg Flere --> Indstillinger
  3. Under Konto, klik på "Fjern tilknytning fra denne computer"
  4. Vælg "Fjern link til konto"
  5. I vinduet "Konfigurere OneDrive" indtast din mail-adresse, initialer@ucdiakonissen.dk
  6. Tast din nye adgangskode, når du bliver bedt om den
  7. Klik på Næste
  8. Vælg "Brug denne placering" når du får at vide, at der allerede er filer i denne mappe

Detaljeret vejledning kan ses her: Skift OneDrive på din PC til det nye Office 365

5. OneDrive delinger

Alle OneDrive delinger udenfor UC Diakonissen, er desværre ophørt med at fungere med overgangen til den nye Office 365. Dvs. anonyme links osv. skal gendannes.

Er der nogle der tidligere har delt med dig, f.eks. fra det tidligere Metropol, så skal disse personer også dele med dig igen på den nye Office 365.

For en vejledning i hvordan man deler fra OneDrive, læs mere her.

6. OneNote på Windows 10

Hvis du har anvendt OneNote, så er dine notesbøger blevet overført fra den gamle Office 365 til den nye.

Husk at dobbeltchecke om alt er kommet med over!

Du kan følge nedenstående vejledning for at koble dig på dine notesbøger igen:

Skift OneNote over på ny Office 365 (Windows 10)

0 Kommentarer

Tilføj din kommentar

Send mig en E-mail når kommentaren bliver besvaret