VejledningerProgrammer kun for ansatte:Ansatte - mTIME Vejledninger til medarbejdereIndberet enkelte fraværsdage direkte i dit skema, fx Samtidighedsferie

Indberet enkelte fraværsdage direkte i dit skema, fx Samtidighedsferie

Det giver god mening at registrere direkte i skemaet, når det drejer sig om enkelte dage. Er det en lidt længere periode, er det nemmest at gøre det i fanen ”Fravær”.

Du registrerer fravær direkte i skemaet ved at taste din normtid den dag, du har haft fravær.

Det er også her du vil skulle registrerer forskudsferie, den skal ikke registreres seperat, men på kontoen FRAV/Samtidighedsferie, da HR sørger for at sætte din forskudsferie ind her

Findes den fraværstype, du gerne vil indberette, ikke i dit skema, kan du altid tilføje eller fjerne fraværstyper, ved at klikke på ”Vælg fraværstype/projekt”. Se denne vejledning: Tilpas fraværstyper og projekter i dit skema (tilføj linjer)

OBS: Hvis du er ansat på individuel arbejdstid, dvs. hvis du har en aftale med din leder om at du fast kun arbejder fx 4 dage om ugen, vil udregningen af dine feriedage se anderledes ud.

Eksempelvis: Din norm er på 29,6 timer/ugen svarende til en arbejdstid på 7 timer og 24 minutter pr. dag på ugens første 4 dage. Inde i mTIME fordeler systemet de 29,6 timer jævnt over alle ugens 5 dage, så din daglige normtid i systemet er 29,6/5 = 6,92 svarende til 6 timer og 55 minutter. På din konto Samtidighedsferie har du fx 3,39 feriedage. Det betyder at du har 3,39 feriedage á 6,55 timer til din ferie. Når du holder 7,24 times ferie, nedskrives din ferie med 7,24/6,55 = 1,25 dag

1. Registrer det antal timer du er fraværende direkte på den aktuelle dag

Når du har registreret dit fravær, vil din komme/gåtid automatisk blive udfyldt. Vær opmærksom på, at registrerer du halve fraværsdage, vil komme/gåtidsfeltet åbne sig og du skal tage stilling til i hvilket tidsrum dit fravær ligger. Det gøres ved at rette fra kl. og til kl., så det stemmer med dit fravær, klik på "Gem og luk" boksen vil herefter lukke.

2. Fraværstyper

Alt efter hvilken fraværstype du registrerer, så vil dette slå igennem i din Outlook-kalender også. I nedenstående tabel, kan du se hvad de forskellige fraværstyper indeholder

2.1. Eksempel på hvordan en fraværsdag vil se ud i Outlook

Når du registrerer din tid i mTIME, så vil fraværet automatisk bliver lagt over i din Outlook kalender.

Hvis du har tastet på en forkert dag, så skal du rette datoen via komme/gåtiden eller slette linjen.

0 Kommentarer

Tilføj din kommentar

Send mig en E-mail når kommentaren bliver besvaret