VejledningerProgrammer kun for ansatte:Ansatte - mTIME Vejledninger til ledereTræk en ferieopgørelsesrapport eller fraværsrapport

Træk en ferieopgørelsesrapport eller fraværsrapport

Har du brug for et overblik over, hvordan dine medarbejdere har holdt ferie, omsorgsdage mv., kan du trække en ferieopgørelsesrapport eller en fraværsrapport i mTIME.

Ferieopgørelsesrapport dækker ferieåret og viser ferie, ferie uden løn samt særlige feriedage, der er tastet i mTIME. Det giver et godt overblik over, hvordan medarbejderne har holdt ferie, og hvor meget ferie de har tilbage

Fraværsrapport gør det muligt selv at vælge perioden, det drejer sig om, og hvilke fraværstyper du vil have vist. Fx omsorgsdag, orlov uden løn, barsel, sygdom mv.

1. Sådan trækker du rapporterne

Er du ikke allerede i billedet Standardrapporter, vælg da ”Standardrapport” i menuen til venstre. Vælg herefter enten ”Ferieopgørelsesrapport” eller ”Fraværsrapport”.

 

2. Træk en ferieopgørelsesrapport

  • Vælg "Ferieopgørelsesrapport"
  • Vælg ferieår
  • Vælg afdeling
  • Vælg medarbejdere. Hvis du ønsker at se flere medarbejdere, hold Ctrl-tasten nede, mens du klikker på de medarbejdere, du vil se. Vil du se alle dine medarbejdere tryk ”Vælg alle”
  • Sæt hak i Vis detaljer
  • Tryk Generer statistik

3. Ferieopgørelsesrapporten

Du får nu en oversigt over ferie på de medarbejdere du har valgt. I dette tilfælde for ferieåret 18/19, altså fra 1. maj 2018 til 30. april 2019

  • Øverst ses hvilken ferie det drejer sig om: Ferie, særlige feriedage og ferie uden løn
  • Start saldo viser det antal dage, medarbejderen startede med.

Nedenunder kan man se de datoer medarbejderen har holdt ferie. Vær opmærksom på, at det vises i både timer og dage

  • Slutsaldo viser, hvor meget ferie medarbejderen har tilbage

 

Tip: Du kan vælge ikke at sætte hak i ”Vis detaljer”. Gør du det, vil rapporten indeholde Start saldo og Slut saldo, men ikke de datoer ferie er afholdt. Det giver et hurtigt overblik over, hvor meget ferie dine medarbejdere har tilbage

Grundet den nye mTIME pr. 1/1-2019 vil en ferieopgørelsesrapport for ferieåret 2018/2019 ikke indeholde en startsaldo. Timerne er dog lagt over, og slutsaldoen giver derfor et korrekt billede af medarbejderens restferie.

4. Træk en fraværsrapport

  • Vælg "fraværsrapport"
  • Vælg perioden du vil se
  • Vælg afdeling
  • Vælg medarbejdere du vil se eller tryk ”Vælg alle
  • Vælg den type fravær, du ønsker at se.
  • Hvis du ønsker at vælge flere fraværsårsager, hold Ctrl-tasten nede, mens du klikker på dem, du vil se.
  • Sæt hak i Vis detaljer  OBS sæt aldrig hak i Hele dage
  • Tryk Generer statistik

 

5. Fraværsrapporten

Du får nu en oversigt over de fraværstyper du har valgt, i den periode du har valgt.

I dette tilfælde perioden 1. november 2018 til 31. marts 2019.

 

0 Kommentarer

Tilføj din kommentar

Send mig en E-mail når kommentaren bliver besvaret