Vejledninger

IT-infrastruktur og IT-service

Senest opdateret

Er du ansat i IT og omfattet af rådighedsvagtaftalen, skal du registrere din rådighedsvagt som nedenstående.

  • Sørg for at du står i den korrekte måned

Har du behov for at ændre den måned du kigger på, gøres det ved først at vælge den måned du vil se, og efterfølgende klikke på en vilkårlig dato i datoskemaet nedenunder. Det er først når du klikker på en dato, at dit skema opdateres til den valgte måned.

Sådan registrerer du din rådighedsvagt
  1. Klik i feltet Komme/Gåtid
  2. Udfyld Fra kl. og Til kl
  3. Vælg "Rådighedsvagt (IT)" under "Årsag"
  4. Klik på "Gem og luk" for at gemme og lukke boksen
  5. Når du har udfyldt din Komme/Gåtid, kan du se din samlede arbejdstid i feltet ’Difference’, lige under "Komme/Gåtid"
  6. Klik i feltet ”Din enhed/Arbejdstid” og skriv din samlede arbejdstid
  7. Husk din arbejdstid skal registreres i ’timer og minutter’

Timerne ganges med 1/3 og vil automatisk blive overført til afspadseringskontoen 1-1.

  • Anbefaling: Du kan sagtens udfylde Fra kl., når du møder ind på vagt og udfylde Til kl. når du går.

Hvis du bliver tilkaldt eller får et opkald i forbindelse med din rådighedsvagt

Hvis du bliver tilkaldt eller får et opkald i forbindelse med din rådighedsvagt, skal du:

1. Åbne Komme/Gåtiden, sætte sluttidspunkt på rådighedsvagten (samme som starttidspunkt for dit opkald)

2. Lave en ny linje med opkaldets start- og sluttidspunkt, vælge "Tilkald/opkald på rådighedsvagt (IT)" i Årsag og gemme linjen

3. Lave en ny linje med resten af rådighedsvagten.

Timerne ganges med 1,5 og vil automatisk blive overført til afspadseringskontoen 1-5.

Udbetaling af timer fra afspadseringskontoerne

Hvis du ikke vil afspadsere timerne, kan du altid vælge at få dem udbetalt. 

  • Vælg "Oversigt" under fanen "opgørelse" i menuen til venstre
  • Start med at sikre dig, at du står i den korrekte måned. Hvis du retter måneden, så husk at klikke "Opdater" bagefter.
  • Under "Opgørelse" kan du se hvor mange afspadseringstimer du har på konto 1-1 eller 1-1,5
  • Det antal timer du ønsker at få udbetalt taster du i "udbetaling af afspadsering x til x 
  • Hver opmærksom på, at timerne fra afspadseringskontoen 1,5 bliver nedskrevet med faktor 0,6667, da timerne igen ganges med 1,5 når de udbetales via lønsystemet. 
  • Ulempetillæg som udbetales af din tilkald/opkald på rådighedsvagt (IT) vil automatisk blive udbetalt ved førstkommende lønkørsel, (forudsat at måneden er godkendt) med mindre du aktivt anmoder om at få det overført til afspadsering. Se eventuelt vejledningen Tillæg, overmedarbejde, afspadsering og udbetaling
  • Overarbejde som udbetales af din tilkald/opkald på rådighedsvagt (IT) vil automatisk blive overført til afspadsering, Du kan herfra anmode om at få timerne udbetalt. Husk, at du skal aftale det med din leder inden du beder om at få afspadsering udbetalt. Se eventuelt vejledningen Tillæg, overmedarbejde, afspadsering og udbetaling

Du kan læse mere omkring, hvornår der udbetales ulempetillæg, og hvornår der udbetales overarbejde i den den lokale arbejdstidsaftale ved KP, se nedenstående link https://kpdk.sharepoint.com/sites/SOD-HR13/FJ97/FK98/Dokumenter/R%C3%A5dighedsvagt%20for%20IT-intrastruktur%20-%20juni%202022.pdf

 

0 Kommentarer

Tilføj kommentar

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Forrige Vejledning Afslutning af studieåret – undervisere
Næste Vejledning Facility Management
Mangler du stadig hjælp? Kontakt os