VejledningerDiverse programmer ZoomDeltag i undervisning/møde med Zoom

Deltag i undervisning/møde med Zoom

Zoom bruges til online møder og online undervisning og samler en række smarte funktioner i en brugervenlig platform. Alle medarbejdere og studerende med KP login kan oprette Zoom møder. Medarbejdere kan invitere op til 500 deltagere, mens studerende kan invitere op til 100 deltagere til et møde.  For at få den bedste oplevelse anbefaler vi at alle installerer Zoom klienten.

Denne vejledning forudsætter at du har installeret Zoom klienten - Installer Zoom klienten

Læs mere om Zoom og datasikkerhed på  KP intra (kræver login)

Denne vejledning gennemgår tre måder du kan deltage i et møde/undervisning med Zoom samt hvilke muligheder der er i Zoom:

Du kan altid teste dit Zoom setup på zoom.us/test så er du sikker på at lyd og video virker.

Deltag med link/URL

Alt du har behov for, for at deltage i et Zoom møde, er et link. Linket oprettes af mødeafholderen og kan sendes på f.eks. mail, chat, sms eller indsættes på en side, undervisningsplan eller lignende.

Klik på linket som du har fået tilsendt/kan tilgå, hvorefter du vil blive bedt om at åbne Zoom klienten.

  1. Klik på "Åbn Zoom" for at deltage i mødet gennem klienten. Du skal evt. logge ind på klienten med dit KP login.
  2. For at deltage gennem din browser skal du klikke på "click here". Herefter får du mulighed for at deltage i din browser.

Deltag med Meeting ID

Alle Zoom møder har et unikt "Meeting ID" som mødeafholderen kan dele - ofte sammen med et password. Mødeafholderen kan sende Meeting ID og password på f.eks. mail, chat, sms eller indsætte det på en side, undervisningsplan eller lignende.

Eksempel på et Meeting ID 456-243-625 og password 480662

Et Meeting ID kan indtastes flere steder:

Meeting ID kan indtastes ved, at du går ind på zoom.kp.dk og klikker på "Join - Connect to a meeting in progress".

Alternativt kan meeting ID indtastes (1) ved at åbne Zoom klienten, såfremt man har installeret den på sit device. Klik herefter på "Join" (2)

Deltag fra Outlook

Åbn mødet i Outlook og klik på: "Join Zoom Meeting"

Henrik Abildgaard's Zoom Meeting - Møde

Din browser åbner, vælg: "Åbn Zoom"

Vælg hvilken: "Join with computer audio"

Muligheder/funktioner i mødet med Zoom

Ved deltagelse i undervisning/møde på Zoom, er følgende funktioner væsentlige at have kendskab til:

  1. Mute/unmute: Slå mikrofonen fra eller til. Ved ^ kan du styre indstillingerne for lydenhedere.
  2. Stop Video/Start Video: Sluk eller tænd for dit kamera. Ved ^ kan du styre indstillingerne for video.
  3. Invite: Inviter deltagere til mødet gennem kontakter, med URL(link), meeting ID eller mail.
  4. Paraticipants: Se hvem der deltager i rummet.
  5. Share Screen: Del din skærm med mødets/undervisningens andre deltagerne.
  6. Chat: Mulighed for skriftlig kontakt med mødets/undervisningens deltagere. Her kan du som deltager stille spørgsmål, dele filer og links.
  7. Record: Optag mødet/undervisningen (både skærm og lyd). Host skal tillade at particiapants optager mødet.
  8. Reactions: Det er muligt at uddele reaktioner via emojis.
  9. Leave meeting: Forlad mødet/undervisningen, når I er færdige.
  10. Speaker view/gitter view: Skift visning af skærmen, så du enten kan se billede af de deltagere der er aktive/taler (skifter løbende afhængig af, hvem der taler) eller samtlige deltageres billede/navn.

• Læs mere om hvordan du afholder undervisning/møde i Zoom her: Afhold undervisning/møder med Zoom

0 Kommentarer

Tilføj din kommentar

Send mig en E-mail når kommentaren bliver besvaret