VejledningerItslearning Forudsætningskrav (for undervisere)Opret en studieaktivitet (arbejdsopgave uden aflevering)

Opret en studieaktivitet (arbejdsopgave uden aflevering)

Denne vejledning forsøger at vise, hvordan man som underviser opretter en "Forudsætningsgivende Studieaktivitet" i Itslearning af den type, hvor de studerende ikke skal aflevere noget materiale, men skal fremføre / demonstrere en aktivitetet. Det kan også være fremmøderegistrering for specfikke fagdage.

OBS: FSA hedder på nogle uddannelser "Studieprodukt" / "Modulopgave" / "Læringsaktivitet" / "Modulgodkendelse" og beskriver de aktiviteter, som er obligatoriske for studerende, og som skal godkendes, for at den studerende kan indstilles til den endelige eksamen.

Husk at eksaminer (og altså den endelige modulgodkendelse) fortsat håndteres i Wiseflow.

Vælg arbejdsopgave

  1. Under den konkrete undervisningsgang på undervisningsplanen vælges "Tilføj ressource".
  2. Vælg "Arbejdsopgave".

Tilføj øvelsesopgave

  1. Overskrift: Skriv en overskrift for denne øvelse.
  2. Beskrivelse: Lav en beskrivelse for øvelsen.
  3. Deadline: Sæt evt. en deadline. Du kan også bare undlade at ændre noget, så er der ikke nogen deadline.
  4. Flere indstillinger: Vælg "Vis flere indstillinger".

Tilføj øvelsesopgave

  1. Obligatorisk: Ved FSA skal denne være sat til "Ja". Hvis du anvender værktøjet "arbejdsopgave" til andre aktiviteter skal du sætte den til "Nej".
  2. Aktiver bedømmelse: Sæt en prink i "Bedøm arbejdsopgaven med en bedømmelsesskala".
  3. Vælg bedømmelsesskala: Vælg på drop-down-menuen "Godkendt / ikke godkendt".
  4. Gem: Klik på knappen "Gem".

Synlighed for studerende

De studernede kan se øvelsen på deres plan.

Synlighed for studerende

Lige som de kan se øvelsen på oversigten Opgaver på deres forside og på holdets forside.

Afrunding

Du har nu oprettet en FSA uden aflevering med Itslearnings arbejdsopgave-værktøj.

Der er lavet en supplerende vejledning, som beskriver hvordan du giver bedømmelse på en FSA - Arbejdsopgave uden aflevering.

Lasse Højer-Pedersen, UCC 2018

0 Kommentarer

Tilføj din kommentar

Send mig en E-mail når kommentaren bliver besvaret