Vejledninger

Rummets grupper

Senest opdateret

Rummets grupper er grupper, som undervisere i rummet kan lave. Grupperne kan både sammensættes manuelt eller automatisk, og fx være arbejds- eller studiegrupper.

1. Tilgå det rum, du vil oprette grupper i. Vælg "Mere" i rummets menu (1), og vælg derefter ”Deltagere”(2).

1.1. På siden kan du se deltagerne i rummet. I oversigten finder du funktionen ”Grupper”(1).

1.1.1. Ved at klikke på ”Grupper” kommer ind på oversigten siden for Rummets grupper. Her kan du se en oversigt over allerede eksisterende grupper eller oprette nye grupperum.

1.1.2. Ved at klikke på ”Opret grupperum”(1) får du to muligheder. ”Opret én gruppe”(2) og ”Opret flere grupper”(3)

2. Opret én gruppe

2.1. Når du vælger "Opret én gruppe", åbnes et pop-up vindue, hvori du skal angive det ønskede navn på gruppen (1). Klik herefter på "Opret"(2).

2.2. Herefter får du mulighed for at "Tilføje medlemmer"(1) til dit rum.

2.3. Vælg nu de medlemmer fra listen, som du ønsker skal være medlem af dit rum. Dette gøres ved, at sætte flyeben i boksen udfor navnet på personen (1). Klik herefter på "Tilføj medlemmer"(2).

Du kan nu se en oversigt over medlemmerne af din gruppe.

3. Opret flere grupper

3.1. Når du vælger "Opret flere grupper", åbnes et pop-up vindue, hvori du skal angive det ønskede navn på grupperne (1). Klik herefter på "Opret"(2).

Istlearning tilføjer numre i slutningen af navnet for hver gruppe. Fx hvis du angiver at gruppe navnet skal være "Hold", så vil Itslearning kalde grupperne for " Hold 1, Hold 2, 3, 4 osv. alt efter hvor mange grupper du ønsker.

3.2. Vælg hvordan du vil opdele studerende (1).

Under "Vælg, hvordan du vil opdele studenter" kan du vælge med udgangspunkt i et ønsket antal grupper. Her vil Itslearning automatisk fordeler deltagerne i dit rum ud på grupperne. Den anden mulighed er at vælge med udgangspunkt i et ønsket antal personer i hver gruppe. Her vil Itslearning automatisk oprette det antal grupper der er nødvenigt, for at få det ønskede antal personer i hver gruppe.

3.3. Du kan nu se en oversigt over dine grupper og gruppernes "Antal deltagere"(1).

4. Administrer grupperne og dets medlemmer

4.1. I hver gruppe har du funktionen " Tilføj medlemmer" (1) og "Handlinger"(2). Under "Handlinger" finder finder du funktionerne "Fjern medlemmer"(3) og "Send besked"(4).

4.2. I hver gruppe finder du i venstre side "Tre prikker"(1). Ved at klikke på de "Tre prikker" finder du funktionen "Rediger grupenavn"(2) og "Fjern gruppe"(3).

Har du brug for hjælp?

Du kan altid få hjælp af Basen Online ved at oprette en sag på basen.kp.dk.

Du kan finde yderligere hjælp og vejledning på KP Intra (kræver KP-login). 

2 Kommentarer

Nina Rasmussen

Jeg har brug for at vide om de studerende kan uploade og se hinandens dokumenter via denne gruppefunktion. Og hvis nej hvordan kan jeg så oprette grupper i regi af Its Learning, hvor de studerende kan det ??

Mvh Nina

Nis Kappel Sørensen

Hej Nina. De studerende der indgår gruppen kan alle se hvad der er uploadet på gruppens vegne samt evalueringer, feedback, diskussion. Andre grupper kan ikke se hvad andre grupper har uploadet. For at gøre dette kan man enten samle opgaverne i en mappe og koble denne til lektionsplanen - eller give de studerende tilladelsen "evaluering" på selve opgaven - så kan de se og evaluere hinanden opgaver.

Tilføj kommentar

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Forrige Vejledning Kom i gang med Rum
Næste Vejledning Kom i gang med forudsætningskrav
Mangler du stadig hjælp? Kontakt os