Vejledninger

Brug Co-Host når du afholder undervisning/møde eller webinar med Zoom

Senest opdateret

Det kan i nogle tilfælde være praktisk at gøre brug af Co-Hosts/medvært, f.eks. i forbindelse med undervisning eller webinar, hvor underviseren/værten har fokus på selve indholdet.

Co-Host/medvært kan assistere med administrative gøremål når værten har startet mødet eller webinaret, bl.a. at lukke studerende ind fra venteværelse og administrere deltagere under et webinar.

Der er to måder at at tildele Co-Host rollen på:

1. Brug kontrollerne i bunden af Zoom-vinduet:
2. Direkte i mødevinduet:

1. Brug kontrollerne i bunden af Zoom-vinduet:

Klik på: "Manage Participants"

Indbakke - HEAB@kp.dk - Outlook

Hold cusoren over den deltager der skal være Co-Host og vælg: "More"

Generel (FIT - COVID-19 Beredskab) | Microsoft Teams

Tryk på den deltager der skal være co-host (1) og vælg undermenuen: "Make Co-Host" (2)

Indbakke - HEAB@kp.dk - Outlook

2. Direkte i mødevinduet:

Tryk på de tre vandrette prikker (1) og vælg: "Make Co-Host" (2)

Brug af co-host i Zoom.docx - Word

OBS: Co-Hosten kan  IKKE:

  • Starte møder eller webinarer
  • Afslutte et møde eller webinar for alle deltagere
  • Gøre en anden deltager til Co-Host
  • Starte breakout-rum, eller flytte deltagere fra et breakout-rum til et andet
  • Starte venteværelset (co-hosts kan placere deltagere i venteværelset eller tillade/fjerne adgang for deltagere fra venteværelset)

Læs evt. mere i referencer fra Zoom

Roller/muligheder i møder: https://support.zoom.us/hc/en-us/articles/360040324512-Roles-in-a-meeting

Roller/muligheder i et webinar: https://support.zoom.us/hc/en-us/articles/360000252726-Roles-in-a-webinar

0 Kommentarer

Tilføj kommentar

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Forrige Vejledning Deltag i undervisning/møde med Zoom (Videovejledning)
Næste Vejledning Lav skærmdeling i Zoom (Videovejledning)
Mangler du stadig hjælp? Kontakt os