Vejledninger

Fremsøgning og bestilling af varer

Senest opdateret

Rolle: Indkøber

Foretager indkøb på de aftaler der er tilgængelige.

Du kan kun se de ordrer du selv er inde over i ordreoversigten og det er derfor kun denne rolle, der har adgang til denne funktion i SDI.

Inden du gennemfører en fremsøgning/bestilling i SDI skal du sikre dig, at de ønskede varer anskaffes på den mest hensigtsmæssige måde, ved at benytte en eksisterende indkøbsaftale. Det gælder både i forhold til antal, pris og evt. øvrige specifikationer.

Bestillingen sendes systemmæssigt til en disponent, for endelig godkendelse.

1. Varesøgning

For at komme til varesøgningsmodulet skal du på dit dashbord (startsiden i SDI) trykke på indkøbskurven.

Nu vises søgefeltet og du kan gå i gang med at fremsøge produkter.

2. Læg varer i kurven

Når varen er fremsøgt, vil der komme en række muligheder frem på skærmen.

(1) Vælg den vare du skal bruge og tryk 'tilføj til kurv'.

(2) Vælg det antal varer du skal bruge.

(3) Øverst på siden eller i højre side af skærmen, kan du se, at de valgte varer er lagt i kurven.

(4) Når alle varer er lagt i kurven, trykkes på fortsæt for at komme videre til bestilling.

Husk at du som udgangspunkt altid skal vælge den billigste vare og,

at indkøb af inventar (borde, stole osv.) altid skal foretages af FM-afdelingen og IT-udstyr (pc, telefon, tablets osv.) altid skal købes af IT-afdelingen via Basen

3. Bestilling

(1) Først skal du udfylde din leveringsadresse. Dette gøres ved at trykke på blyanten.

Hvis du ønsker en fast primær adresse, skal du skrive til [email protected]

(2) Tjek at EAN nummeret er korrekt. Du ændrer nummeret ved at trykke på det. 

KP's EAN numre er:

5798 009 882 929  Hoved EAN / Ressourceområdet

5798 009 882 882  Det Lærerfaglige fakultet

5798 009 882 899  Det Pædagogiske og Samfundsfaglige fakultet

5798 009 882 905  Det Sundhedsfaglige fakultet

5798 009 882 912  Videreuddannelse

4. Kontering

Du kan finde hjælp til alias og konto i konteringsvejledningen (ligger i PowerBI)

(1) Marker øverst hvis alle varer skal konteres ens. Skal varerne konteres forskelligt afkrydses varerne og nedenstående steps gennemføres for hver kontering.

(2) Tryk på 'kontér valgte'.

(3) I konteringsfanen til højre udfyldes alias og konto ved at trykke på de tre prikker. Når alias og konto er udfyldt, udfylder systemet automatisk de andre felter.

(4) Tryk på 'Gem'.

Ønsker du en fast kontering, kan du skrive til [email protected]

Bruger du ofte de samme alias og konti kan du låse dem, så de står øverst når du skal kontere.

Alias og konti låses ved at trykke på ‘tegnestiften’

5. Send ordren til godkendelse

Tryk på 'send' for at sende ordren til disponenten.

Når din ordre er sendt afsted, vil den valgte disponent modtage en mail med bestillingen, som han eller hun skal godkende. Varerne er endeligt bestilt når disponenten har godkendt.

Tjek at du har konteret alle varelinjer inden du sender ordren afsted til disponenten

0 Kommentarer

Tilføj kommentar

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Forrige Vejledning Hvordan videresender jeg en faktura i IndFak?
Næste Vejledning Godkendelse af indkøb (disponenter og stedfortrædere)
Mangler du stadig hjælp? Kontakt os