Der er to typer af afregninger i KP.
1 Privat udlæg, dette skal holdes på et minimum og kun bruges i tilfælde hvor der ikke er en faktura løsning eller mulighed for at låne et handlekort. INDSÆT LINK TIL INDKØB
2 Korttransaktion (handlet på medarbejder master card)
HUSK at orienter dig omkring vores indkøbs politik inden dit køb.
Korttransaktioner skal afregnes i den måned der er blevet oprettet!
Direkte link: https://indfak2.dk/login/#/
Nu vælger du flyver ikonet
Nu skal du oprette en afregning
Vælg ny
Vælg dig selv, og udfyld de relevante oplysninger
Nu kan du udfylde felterne og bruge det alias der passer til dit udlæg (jeg har her valgt øvrige omkostninger, det kan være et andet passer bedre, jeg kender jo bare ikke varen) (Mangler du hjælp til at finde alias brug konteringsvejledningen som hjælp.)
Konteringen skal også udfyldes. Kontering er det XXXXXXX
Du skal udfylde Alias så kommer resten af sig selv
Slut med at GEM
Nu kommer du til næste billede. Her skal du vælge om det er en manuel udgift 1. - altså et privat udlæg eller om det er fra en korttansaktion 2.- altså et KP kort eller en bestilt rejse gennem rejse center.
Vælge den ønskede transaktion
Tilføj ved at trykke på ikonet sådan det skrifter til flueben logo
(her er der kun en korttransaktion, men har du flere som skal på samme alias så vinger du dem alle af på en gang)
Så ser det sådan ud og du kan her, vælge:
- Omkostningstype - vælg i menuen (står der X er det et minus beløb)
- Uploade bilag (bon - gem den som PDF på dit skrivebord)
GEM
Sådan ser det nu.
Tjek at du har korttransaktion med ved at der vises et dankort logo 1.
Tjek at du har et bilag med ved at der vises en papirklips 2.
Oppe i højre hjørne kan du sende afregningen
Afregner du et korttansaktion tjek at feletet markeret med 1 står i 0,00 DKK:
Står der her et tal med grøn er du ved at udbetale penge til dig selv. kontakt din RejsUd sekretær eller [email protected]
Står der et tal med rød er du ved at lave en negativ afregning og kommer til at skylde penge til KP. Kontakt ligeledes din RejsUd sekretær eller [email protected]
Send igen - afregningen er nu færdig
Du skal ikke ændre på det opstillede det er sat efter det valgte Alias
Afregningen skal nu kontroleres af en kontrollant samt godkendes af en leder før den afsluttes.
0 Kommentarer
Tilføj kommentar