Vejledninger

Hvordan videresender jeg en faktura i IndFak?

Senest opdateret

IndFak kan håndtere forskellige typer af videresendelse af faktura, som kan matche de forskellige årsager til, at du kan have behov for at videresende en faktura.

  1. Hvis du som rekvirent har behov for at videresende fakturaen til en anden godkender, end du har oprettet til.
  2. Hvis du som rekvirent har behov for at videresende fakturaen til en anden rekvirent, da fakturaen ikke er til dig.
  3. Hvis du som godkender har behov for at videresende fakturaen, da det er en anden leder, som skal godkende fakturaen.
1. Hvis du som rekvirent har behov for at videresende fakturaen til en anden godkender, end du har oprettet til.
  • Vælg den faktura det drejer sig om
  1. Tryk derefter på ”Videresend”
  2. Du vil nu kunne se 5 nye felter: Handlinger, Kontor, Bruger, Kommentar og Udfør
  3. Sørg for, at der er flueben i alle linjer
  1. I feltet ”Handlinger” trykker du på den lille pil til højre og vælger ”Bekræft varemodtagelse, og videresend til anden disponent”
  1. I feltet ”Bruger” finder du den godkender, som du skal sende fakturaen til, ved at udfylde feltet helt eller delvis med godkenderens navn. Derefter trykker du på luppen eller bruger piletasten ned. Der fremkommer en liste med et eller flere navne, hvor du skal vælge navnet på den godkender, som du vil videresende fakturaen til.
  2. I feltet ”Kommentar” har du mulighed for at skrive en kommentar til modtageren af fakturaen.
  1. Til sidst trykker du på udfør og du vil få beskeden ”De valgte linjer er overført”
  2. Du vil også kunne se, at fakturaen nu står til behandling hos den godkender, som du har valgt.
  3. Du har samtidig varemodtaget fakturaen.
2. Hvis du som rekvirent har behov for at videresende fakturaen til en anden rekvirent, da fakturaen ikke er til dig.
  • Vælg den faktura det drejer sig om
  1. Tryk derefter på ”Distribution”
  2. Du vil nu kunne se 5 nye felter: Modtagertype, Kontor, Bruger, Kommentar og Send
  1. I feltet ”Modtagertype” trykker du på den lille pil til højre
  1. Vælger ”Rekvirent” i listen, som fremkommer.
  2. I feltet ”Bruger” finder du den rekvirent, som du skal sende fakturaen til, ved at udfylde feltet helt eller delvis med rekvirentens navn. Derefter trykker du på luppen eller bruger piletasten ned. Der fremkommer en liste med et eller flere navne, hvor du skal vælge navnet på den rekvirent, som du vil videresende fakturaen til.
  3. Til sidst trykker du på ”Send” og du vil få beskeden ”De valgte linjer er overført” og du vil også kunne se, at fakturaen nu står til behandling hos den rekvirent, som du har valgt.
3. Hvis du som godkender har behov for at videresende fakturaen, da det er en anden leder, som skal godkende fakturaen.
  1. Vælg den faktura det drejer sig om
  1. Tryk derefter på ”Distribution”
  2. Du vil nu kunne se 5 nye felter: Modtagertype, Kontor, Bruger, Kommentar og Send
  1. I feltet ”Modtagertype” trykker du på den lille pil til højre
  1. Vælger ”Rekvirent” i listen, som fremkommer.
  2. I feltet ”Bruger” finder du den rekvirent, som du skal sende fakturaen til, ved at udfylde feltet helt eller delvis med rekvirentens navn. Derefter trykker du på luppen eller bruger piletasten ned   . Der fremkommer en liste med et eller flere navne, hvor du skal vælge navnet på den rekvirent, som du vil videresende fakturaen til.
  3. Til sidst trykker du på ”Send” og du vil få beskeden ”De valgte linjer er overført” og du vil også kunne se, at fakturaen nu står til behandling hos den rekvirent, som du har valgt.

Du er færdig. Godt gået!

0 Kommentarer

Tilføj kommentar

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Næste Vejledning Fremsøgning og bestilling af varer
Mangler du stadig hjælp? Kontakt os