Vejledninger

Opsætning af app'en Microsoft Authenticator til totrinsgodkendelse i stedet for sms

Senest opdateret

Der er totrinsgodkendelse (også kendt som tofaktorbekræftelse eller MFA) ved login for medarbejdere til de fleste af KP's systemer. Det vil sige at foruden brugernavn og adgangskode skal du som udgangspunkt taste en kode der sendes på sms, til det telefonnummer du har valgt på mit.kp.dk. (se vejledningen Log på med MitID og angiv telefonnummer til totrinsgodkendelse på mit.kp.dk

Dette gælder for adgang til KP Intra, Microsoft 365, Teams m.m.

Ud over sms kan du bruge app'en "Microsoft Authenticator" til godkendelse. Det har den fordel at app'en også kan installeres på privat telefonen, så du kan logge på, selvom du måske har glemt din arbejdstelefon. "Microsoft Authenticator" app'en fungerer meget ligesom app'en til MitID.

Hvis du vil læse mere om totrinsgodkendelse, så læs følgende vejledning:
Kom godt i gang med totrinsgodkendelse

For at konfigurere app'en er det nødvendigt at have adgang til den telefon du har registreret på mit.kp.dk.

0 Kommentarer

Tilføj kommentar

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Forrige Vejledning Opsætning af totrinsgodkendelse ved første login
Næste Vejledning Log på KP-tjenester med totrinsgodkendelse (studerende)
Mangler du stadig hjælp? Kontakt os