Vejledninger

Sådan nulstiller du din totrinsgodkendelse (studerende)

Senest opdateret

Hvis du af en eller anden grund ikke kan få totrinsgodkendelse til at fungere, f.eks. fordi du ikke modtager en meddelelse i Microsoft Authenticator-appen, eller der ikke kommer en sms, kan du nulstille totrinsgodkendelse og starte forfra. Det kan ske, hvis du f.eks. har sat Windows til at logge på med Windows Hello og her har valgt at bruge et telefonnummer, som du ikke længere har adgang til.

Gå til http://mit.kp, og log på med MitID:

http://mit.kp.dk

OBS: Det virker KUN, når du logger på mit.kp.dk med MitID

MIT.KP.DK – Google Chrome
Det ser sådan ud i en browser på en computer:
1. Tryk på "Brugerprofil" og herefter på "Totrinsgodkendelse"
  1. "Brugerprofil"
  2. "Totrinsgodkendelse"

Du SKAL være logget på med MitID af sikkerhedsmæssige årsager for at kunne nulstille totrinsgodkendelsen - ellers vil du ikke se denne mulighed.

Brugernavn og adgangskode | Adgang og login | TOC | Vejledninger | ScreenSteps – Google Chrome
2. Tryk på "Nulstil totrinsgodkendelse"
MIT.KP.DK – Google Chrome
3. Totrinsgodkendelsen er nu nulstillet
Casper Rune Barchager | Microsoft Teams
4. Du har nu nulstillet totrinsgodkendelse og kan starte forfra. Du vil blive mødt med dette billede, når du forsøger at logge på en KP-tjeneste:
Det ser sådan ud på en telefon:
1. Tryk på "Menu", "Brugerprofil" og vælg "Totrinsgodkendelse"
  1. "Menu"
  2. "Brugerprofil"
  3. "Totrinsgodkendelse"
2. Tryk på "Nulstil totrinsgodkendelse"
MIT.KP.DK – Google Chrome
3. Totrinsgodkendelsen er nu nulstillet
Casper Rune Barchager | Microsoft Teams
4. Du har nu nulstillet totrinsgodkendelse og kan starte forfra. Du vil blive mødt med dette billede, når du forsøger at logge på en KP-tjeneste:

0 Kommentarer

Tilføj kommentar

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Forrige Vejledning Sådan ændrer du den metode, du bruger til totrinsgodkendelse
Næste Vejledning Totrinsgodkendelse/Teams for eksterne samarbejdspartnere
Mangler du stadig hjælp? Kontakt os