Vejledninger

Opret frie evalueringer på dine hold (Kun grunduddannelse)

Senest opdateret

Undervisere har adgang til at oprette frie evalueringer for de hold som man er tilknyttet via det studieadministrative system - SIS.

Det er vigtigt at denne funktion ikke forveksles med de ekstra spørgsmål som man kan tilknytte til slutevalueringer. Formålet er alene formativt og skal kun anvendes såfremt man ønsker at gennemføre en evaluering med sine studerende og/eller medundervisere under forløbet.

  1. Mine evalueringer
  2. Opret fri evaluering
  3. Rediger spørgsmål og opsætning
  4. Justér spørgeskemaets indstillinger
  5. Se resultater

1. Mine evalueringer

Under "Mine Evalueringer" kan man se de evalueringer som kan redigeres, når man er tilknyttet som underviser.

I øverste højrehjørne kan man klikke på ikonet med tre prikker og få mulighed for at "Opret fri evaluering"

2. Opret fri evaluering

Ovenstående underviser er tilknyttet flere hold på sin uddannelse. Man kan søge på det pågældende hold(1) og derefter vælge det i listen(2). Klik på næste for at oprette skema(3).

OBS: Da pædagoguddannelsen i eksemplet, har flere faglige elementer på hvert hold, kan samme hold ses flere gange. Som underviser skal du blot sikre dig at det hold du laver fri evaluering for, har de rette studerende. Du kan kontakte opsætningsadministrator eller skrive til basen.kp.dk hvis du er i tvivl.

Du kan enten starte med et tomt skema, eller genbruge skemaer du har anvendt tidligere.. Når du har valgt, trykker du "næste"(1)

Angiv titel for din evaluering - Husk at angive både på engelsk og dansk, hvis det er relevant for dine studerende. Hvis du ikke anvender engelsk, vil felterne være tomme, når man vælger den engelske version af Evalueringsportalen.

Registrer evalueringsperiode(1) og angiv hvorvidt det kun er de studerende eller alle som er tilknyttet holdet i Evalueringsportalen der skal besvare evalueringen(2). Vælg desuden hvem der må se resultater(3). Derefter klikker du på "opret"(4).

3. Rediger spørgsmål og opsætning

Redigering og opsætning af skema fungerer på samme måde som det gælder for underviser-skema på slutevaluering. Find vejledning med yderligere information her

4. Justér spørgeskemaets indstillinger

Når du vender tilbage til oversigten, findes dit skema under "Redigerbare evalueringer".

I oversigten kan du klikke på ikonet med de tre prikker(1), og justere følgende:

Se datoer for evaluering(1). Bemærk at du justerer indstillinger til de frie evalueringer ( f.eks. datoer samt hvem der har adgang til at se resultaterne) under "Rediger indstillinger"(4). Du kan godt tilføje ekstra adgang for undervisere til at se resultater, men du kan ikke tilføje ekstra studerende til at besvare skemaet.

Man kan også tilføje brugere, som skal have adgang til resultater. Det gør man på linket "Redigér ekstraordinær adgang til resultater"(3).

Bemærk! Skemaet gemmes og aktiveres automatisk, når du går tilbage til oversigten. Så snart evalueringsperioden starter, er skemaet tilgængeligt for brugerne.

5. Se resultater

Når evalueringsperioden er startet, fremgår evalueringsinstans under "Evalueringer med resultater", men kan også fortsat redigeres af underviser.

Du kan enten se resultater under titlen for skemaet i venstre side af evalueringsinstansen, eller ved ikonet for resultaer i højre hjørne af evalueringsinstansen(2).

Når 5 studerende har svaret på skemaerne, vil det være muligt at se resultater for holdets evaluering.

 

0 Kommentarer

Tilføj kommentar

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Forrige Vejledning Opret underviserskema til slutevaluering (kun grunduddannelser)
Næste Vejledning Quick guide til evalueringsportalen - de fem vigtigste trin for dig som underviser
Mangler du stadig hjælp? Kontakt os