1. Opret en mappe i dit eget bibliotek
- Klik på det gule mappe ikon,
- Navngiv mappen og klik på "create collection".
2. Opret delemapper
I Zotero har du mulighed for at dele mapper med andre og dermed også muligheden for at arbejde i samme Word-dokument.
Det kræver at både du og dem du vil dele med har en Zotero-konto -se hvordan du opretter her.
2. 1 Klik på Fil <-> Nut bibliotek --> Ny gruppe.
Du vil nu blive sendt til Zotero.org hvor du kan oprette en mappe.
2.2 Navngiv gruppen
- Vælg gruppetype –vi anbefaler privat
- Klik på ”Create Group”
For at tilføje gruppemedlemmer:
2.3 Klik på ”Members Settings”
2.4 Klik på ” Send More Invitations”.
Du kan kun invitere andre som allerede har et Zotero login. De inviterede medlemmer vil modtage en mail, hvor de bliver bedt om at acceptere invitationen.
2.5 Tilføj mailadresse på den/de person(er) du vil invitere. Adskil mails med et komma og klik på ”Invite Members”
Du kan altid tilføje eller fjerne medlemmer i en gruppemappe ved at gå ind på Zotero.org og vælge menupunktet ”Groups”. Her er en oversigt over alle dine grupper.
3. Arbejde i samme Word-dokument
Det er muligt at arbejde i et fælles word dokument/One drive-dokument.
Det kræver 2 ting.
- At I henter referencerne fra samme gruppemappe
- At I åbner webudgaven af Word-dokumentet i Desktop-versionen af Word
3.1 Åbn jeres dele-dokument online (som i plejer).
- Vælg ”Redigering” og dernæst ”Åbn i skrivebordsprogram”.
- I kan nu alle skrive og redigere i samme dokument.
0 Kommentarer
Tilføj kommentar