For at benytte denne vejledning skal du være ejer af et team, og teamet skal samtidig være sat op til, at du selv kan styre medlemmerne.
Introduktion til at være ejer
Det er vigtig, at du læser information om, hvad det vil sige at være ejer for et team på Teams-ejere (KP Intra) . Der er flere ting, du bør være opmærksom på, så læs gerne grundigt.
Typiske handlinger for en ejer
Hvis du tilføjer en gruppeliste ("_Alle_Ansatte..."), vil medlemmer fremadrettet IKKE blive automatisk tilføjet/fjernet som ved et centraltstyret team. Du skal derfor tilføje og fjerne medlemmer manuelt som ejer.
1. Tryk på de tre prikker ud for teamets navn (1), og tryk på "Tilføj medlem" (2)
2. Skriv mail-adressen på den person du ønsker at tilføje (1), tryk på navnet (2) og herefter på: "Tilføj"
3. Personen er nu tilføjet som medlem af teamet og du kan lukke vinduet
1. Tryk på de tre prikker ud for teamets navn (1) og vælg: "Administrer team" (2)
2. Under "Medlemmer" (1) tryk på X yderst til højre ud for navnet på den person du vil fjerne
Bemærk! Du kan ikke fjerne andre ejere direkte fra teamet, men du kan ændre deres rolle til medlem først og så fjerne dem bagefter. Se hvordan du ændrer rolle nedenfor.
1. Tryk på de tre prikker ud for teamets navn (1) og vælg: "Administrer team" (2)
2. Under medlemmer, klik på det lille v-tegn yderst til højre ud for navnet på den person du vil ændre rolle på (1) Vælg enten "Medlem" eller "Ejer" (2)
Du kan sørge for at en bestemt kanal er vist (eller skjult) for alle medlemmer i et team. Dermed kan du sikre dig, at alle medlemmer i teamet har kanalen synlig, når de går ind i teamet.
0 Kommentarer
Tilføj kommentar