Vejledninger

Rum i Teams (Breakout-rooms)

Senest opdateret

For at lave Rum (Breakout-rooms) er det en forudsætning at du er mødearrangør eller have fået tildelt managerrolle

  • Breakoutrum kan kun administreres via desktopappen (Windows/macOS). Mobil og web kan deltage, men ikke oprette eller håndtere rum.
  • Funktionaliteten virker i private og planlagte møder, inklusive kanalmøder og Meet Now

Start det planlagte møde som mødearrangør. Tryk på knappen "Rum"(1) i menuen

Vælg hvor mange rum du ønsker at oprette(2) og hvordan du ønsker at deltagerne skal tildeles til rummene(3). Tryk derfter på "Opret rum"(4)

Ønsker du at omdøbe et rum skal du trykke på de 3 prikker ud for rummet og vælg "Omdøb"(5). Når rummene skal aktiveres trykker du på "Åbne rum"(6) og deltagerne bliver sendt ud i rummene

Ønsker du, som mødearrangør, at deltage i et rum kan du trykke på de 3 prikker og vælge "Tilmeld dig"(7). Hvis du vil sende en fællesbesked til alle rummene kan du trykke på megafon ikonet(8). Når deltagerne skal tilbage til mødet trykker du på "Luk rum"(9).

Alle deltagerne er nu tilbage i Teamsmødet, og Rum kan nemt bruges igen hvis der planlagt flere sessioner i Rum

0 Kommentarer

Tilføj kommentar

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Forrige Vejledning Tips til lydindstillinger
Næste Vejledning Totrinsgodkendelse/Teams for eksterne samarbejdspartnere
Mangler du stadig hjælp? Kontakt os