Vejledninger

Træk af rapporter

Opdateret Nov 15, 2021

1. Træk en ferieopgørelsesrapport eller fraværsrapport

Har du brug for et overblik over, hvornår du har holdt ferie, omsorgsdage mv., kan du trække en ferieopgørelsesrapport eller en fraværsrapport i mTIME.

Ferieopgørelsesrapport dækker ferieåret og viser ferie, ferie uden løn samt særlige feriedage, der er tastet i mTIME

Fraværsrapport gør det muligt selv at vælge perioden det drejer sig om, og hvilke fraværstyper du vil have vist. Fx omsorgsdag, orlov uden løn, barsel mv.

2. Træk en ferieforbrugsrapport

  • Vælg ”Standard Rapport” i menuen til venstre
  •  Vælg herefter ”Fraværsrapport” eller "ferieforbrugsrapport"

 

  • Vælg august måned (08) for at se, hvad dine medarbejderes øjebliksbillede var af deres feriesaldo i eks. august måned (afslutning af ferieåret)
  • Vælg din enhed
  • Klik på tilføj, så enheden tilføjes til boksen til højre

Hvis du kun vil se feriesaldoen på enkelte medarbejdere, kan du vælge at tilføje dem til boksen til højre. 

Du kan også se feriesaldoen, på enkelte pledere, hvis du er pleder på niv. 1 eller 2. 

Hvis du vil se alle  dine medarbejderes feriesaldo for august måned, på den enhed som du har valgt, skal du klikke på "Generér rapport".

Under rækken ”Saldo” vises hvor meget ferie medarbejderen har ved udgangen af august måned.

Fluebenet viser om månedsopgørelsen er medarbejder- og ledergodkendt.  

Hvis måneden ikke er godkendt, kan du ikke gå ud fra, at det er den endelig saldo, da medarbejder stadig kan registrere afholdt feriedage.

Under rækken ”saldo til udløb” kan du se, hvor mange feriedage medarbejderen pr. senest godkendte månedsopgørelse, har ved udgangen af december måned.

Det er disse dage der skal være afholdt senest den 31. december. Se nedenfor for reglerne om overførsel og/eller udbetaling af restferiedage.

Denne rapport er et øjebliksbillede pr. august måned. Du kan i denne rapport se, hvis medarbejderen har registreret ferie efter august måned. I dette eksempel har medarbejderen afholdt 2 feriedage i oktober måned og derfor er slutsaldoen i december måned 3 feriedage.

3. Træk en fraværsrapport

  • Vælg "fraværsrapport"
  • Vælg perioden du vil se
  • Vælg afdeling
  • Vælg medarbejdere du vil se eller tryk ”Vælg alle
  • Vælg den type fravær, du ønsker at se.
  • Hvis du ønsker at vælge flere fraværsårsager, hold Ctrl-tasten nede, mens du klikker på dem, du vil se.
  • Sæt hak i Vis detaljer  OBS sæt aldrig hak i Hele dage
  • Tryk Generer statistik

 

Du får nu en oversigt over de fraværstyper du har valgt, i den periode du har valgt.

I dette tilfælde perioden 1. november 2018 til 31. marts 2019.

 

4. Fraværstyper

I nedenstående tabel kan du se, hvad de forskellige fraværstyper indeholder og hvem der kan registrere på fraværet.

5. Træk en rapport over dine medarbejderes flexsaldo

Har du brug for et overblik over dine medarbejderes flexsaldo, kan du trække en flexsaldo-rapport. Denne rapport danner en tabel over alle dine medarbejderes flexsaldo.

  • I menuen til venstre vælger du ”Rapportgenerering” under fanen ”Statistik”.
  • I rullelisten under ”Statistik for” skal du vælge hvilken statistik, du ønsker at få vist. Her vælger du statistikken ”Flexsaldo”.
  • Herefter vælger du hvilken måned, du ønsker at se flexsaldoen pr.
  • I rullelisten under ”Afgræns til personaleleder” vælger du dit eget navn.
  • Alle påkrævede kriterier er nu valgt, og du klikker derfor på ”Generer statistik"

Når statistikken fremgår af billedet, vil du i toppen kunne se, hvad du har trukket statistik på.

Nedenunder fremgår tabellen med alle medarbejdere under den valgte personaleleder. Ansættelsesvilkåret fremgår, så det er muligt at skelne mellem hvilken arbejdstidsaftale medarbejderen følger. Flexsaldoen fremgår helt ude til højre under ”Timer”.

6. Træk en rapport over en medarbejderes projekttimer

Har du brug for et overblik over en medarbejderes registrerede projekttimer, kan du trække en Fraværstype/projekt-rapport. Rapporten viser et overblik over hvordan en medarbejder har registreret i mTIME i en given periode.

  • I menuen til venstre vælger du ”Rapportgenerering” under fanen ”Statistik”.
  • I rullelisten under ”Statistik for” Står der allerede "Fraværstype/Projekt"
  • Herefter vælger du hvilken periode du ønsker at se registreringer for
  • I rullelisten under ”Afgræns til bruger” vælger du den medarbejder du gerne vil kigge på
  • Under "Der indeholder" sætter du hak i "ikke godkendte timer". Så du får du også registreringer fra ikke godkendte måneder
  • Alle påkrævede kriterier er nu valgt, og du klikker derfor på ”Generer statistik"

Når statistikken fremgår af billedet, vil du i toppen kunne se, hvad du har trukket statistik på.

Nedenunder fremgår de forskellige stedkontonumre/projektnumre der er registreret på samt hvor mange timer der er registreret

0 Kommentarer

Tilføj kommentar

Send mig en email når nogen besvarer denne kommentar

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Forrige Vejledning Afslutning af studieåret – for undervisere
Næste Vejledning Indberet arbejdstid for din medarbejder
Mangler du stadig hjælp? Kontakt os