Vejledninger

Facility Management

Senest opdateret

Snerydning og glatførebekæmpelse

Er du ansat i Facility Management og omfattet af aftalen om snerydning og glatførebekæmpelse (Snevagt), skal du registrere dit udkald som beskrevet i nedenstående vejledning.

  • Sørg for at du står i den korrekte måned

Har du behov for at ændre den måned du kigger på, gøres det ved først at vælge den måned du vil se, og efterfølgende klikke på en vilkårlig dato i datoskemaet nedenunder. Det er først når du klikker på en dato, at dit skema opdateres til den valgte måned.

Sådan registrerer du din pålagte arbejdstid

  1. Klik i feltet Komme/Gåtid 
  2. Udfyld Fra kl. og Til kl
  3.  Vælg "Snevagt" under "Årsag" 
  4. Klik på "Gem og luk" for at gemme og lukke boksen
  5. Når du har udfyldt din Komme/Gåtid, kan du se din samlede arbejdstid i feltet ’Difference’, lige under "Komme/Gåtid"
  6. 6. Klik i feltet ”Din enhed/Arbejdstid” og skriv din samlede arbejdstid

Husk din arbejdstid skal registreres i ’timer og minutter’  

Anbefaling: Du kan sagtens udfylde Fra kl., når du møder ind på snevagt og udfylde Til kl. når du går.

  • Ulempetillæg som udbetales af din snevagt vil automatisk blive udbetalt ved førstkommende lønkørsel, (forudsat at måneden er godkendt) med mindre du aktivt anmoder om at få det overført til afspadsering. Se eventuelt vejledningen Tillæg, overmedarbejde, afspadsering og udbetaling


  •  Overarbejde som udbetales af din snevagt vil automatisk blive overført til afspadsering, Du kan herfra anmode om at få timerne udbetalt. Husk, at du skal aftale det med din leder inden du beder om at få afspadsering udbetalt. Se eventuelt vejledningen Tillæg, overmedarbejde, afspadsering og udbetaling


Du kan læse mere omkring, hvornår der udbetales ulempetillæg, og hvornår der udbetales overarbejde i den lokale arbejdstidsaftale ved KP:

Rådighedsvagt

Er du ansat i Facility Management og omfattet af rådighedsvagtsaftalen, skal du registrere din rådighedsvagt som beskrevet i nedenstående vejledning.

  • Sørg for at du står i den korrekte måned

Har du behov for at ændre den måned du kigger på, gøres det ved at vælge den måned du vil se, efterfølgende klikke på en vilkårlig dato i datoskemaet nedenunder. Det er først når du klikker på en dato, at dit skema opdateres til den valgte måned.

Sådan registrerer du din pålagte arbejdstid
  1. Klik i feltet Komme/Gåtid
  2. Udfyld Fra kl. og Til kl
  3. Vælg "Rådighedsvagt (FM)" under "Årsag"
  4. Klik på "Gem og luk" for at gemme og lukke boksen
  5. Når du har udfyldt din Komme/Gåtid, kan du se din samlede arbejdstid i feltet ’Difference’, lige under "Komme/Gåtid"
  6. Klik i feltet ”Din enhed/Arbejdstid” og skriv din samlede arbejdstid

Husk din arbejdstid skal registreres i ’timer og minutter’

  • Anbefaling: Du kan sagtens udfylde Fra kl., når du møder ind på vagt og udfylde Til kl. når du går.
  • Ulempetillæg som udbetales af din rådighedsvagt vil automatisk blive udbetalt ved førstkommende lønkørsel, (forudsat at måneden er godkendt) med mindre du aktivt anmoder om at få det overført til afspadsering. Se eventuelt vejledningen Tillæg, overmedarbejde, afspadsering og udbetaling


  • Overarbejde som udbetales af din rådighedsvagt vil automatisk blive overført til afspadsering, Du kan herfra anmode om at få timerne udbetalt. Husk, at du skal aftale det med din leder inden du beder om at få afspadsering udbetalt. Se eventuelt vejledningen Tillæg, overmedarbejde, afspadsering og udbetaling


Du kan læse mere omkring, hvornår der udbetales ulempetillæg, og hvornår der udbetales overarbejde i den lokale arbejdstidsaftale ved KP:

0 Kommentarer

Tilføj kommentar

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Forrige Vejledning IT-infrastruktur og IT-service
Næste Vejledning Udlån af medarbejder
Mangler du stadig hjælp? Kontakt os