Denne vejledning viser, hvordan du kan indmelde f.eks. en ændring af arbejdstid, forlængelse, omklassificering o.l. på en af dine medarbejdere.
Vælg medarbejder
Du kan tilgå medarbejderoversigten på to måder:
- Via menuen i venstre hjørne (Blå knap med tre streger). Klik herefter på 'Medarbejdere'
- Fra dashboardet via din widget "Mine medarbejdere". Her kan du klikke direkte på den medarbejder, du skal lave en ændring på (1). Er listen lang, kan du også klikke på overskriften "Mine medarbejdere' (2). Så kommer du til medarbejderoversigten, hvorfra du kan lave en hurtigsøgning på navn (3) eller klikke på medarbejderen i listen (4).
Vælg formular
Når du har fundet medarbejderen og klikket på navnet, åbner et nyt vindue sig med medarbejderens stamkort.
Tryk nu på ikonet 'Formular':
Vælg hvilken ændring, du ønsker at indmelde. Bemærk at f.eks. ændring af arbejdstid ligger i mappen "Ændringer under ansættelse".
Klik på formularen eller mappen og vælg dernæst formularen.
Formularen åbner, og du kan nu udfylde den. I eksemplet herunder, er det formularen til ændring af arbejdstid, der vises.
Når du har klikket på gem, går der automatisk besked til HR som sørger for at udarbejde brev til medarbejderen, samt foretage ændringen i nødvendige systemer og relevante interessenter vil også modtage notifikation om ændringen, det kan være fx IT, FM, økonomi og biblioteket.
0 Kommentarer
Tilføj kommentar