Denne vejledning vise dig hvordan du logger på webmail, hvis du er medarbejder.
Du kan også være landet her, hvis sproget i din Outlook er delvist engelsk, så indbakken hedder "inbox", osv.
Webmail er en måde at få adgang til din mail via en web browser uden Outlook og kan f.eks. anvendes, hvis du befinder dig udenfor KP's netværk og ikke har din arbejds-pc med dig. Dog er du nød til at have din arbejdstelefon med da du skal indtaste en bekræftelseskode du modtager på sms. Læs mere om totrinsgodkendelse her:
Opsætning af totrinsgodkendelse ved første login
Log på med MitID og angiv telefonnummer til totrinsgodkendelse på mit.kp.dk
Opsætning af app'en Microsoft Authenticator til totrinsgodkendelse i stedet for sms
@kp.dk webmail
For at logge på KP webmail, skal du først logge på Office 365 og dernæst vælge Outlook.
Hvis du sidder med din normale arbejds-pc på din sædvanlige arbejdsadresse og netværk eller hvis du går ind på Office 365 via linksene på IntraPol eller Portalen, kan du risikere, at du bliver automatisk logget på med dit gamle ucc.dk eller phmetropol.dk brugernavn.
Følg denne vejledning for at åbne en browser i private mode og logge på med et andet brugernavn (kom tilbage hertil bagefter): Log på en webside i "Privat" / "Inkognito" tilstand
Her er der tale om en udgave af Outlook, der kører i din browser og ikke den Outlook der kører på din computer. Når du klikker på knappen, vil blive ført til din indbakke, kalender, osv hvor du kan se din nye KP mail.
Er det første gang du logger på, skal du vælge sprog og tidszone.
- Vælg "dansk" i den første boks
- Amsterdam, Berlin, ..., København i den anden boks
- Klik på Gem
Dette er f.eks. nødvendigt, hvis mapperne i din mailprogram (Outlook) er på engelsk og hedder "inbox" i stedet for indbakke, etc.
Vent nu 5 minutter og luk og genåbn Outlook, hvis dine mapper var på forkert sprog. De burde nu have korrekte navne igen.
0 Kommentarer
Tilføj kommentar