Vejledninger

Ansættelsesproces

Opdateret

Når du har valgt din kandidat i rekrutteringsprocessen - sørger din personalekonsulent for at du kan få lov til at komme videre i processen.

Du skal nu udfylde selve rekrutterings- og ansættelsesblanketten således at HR, IT, ØKO og FM får de nødvendige oplysninger til at igangsætte din ansættelse af din nye medarbejder.

Når du skal udfylde ugentligt arbejdstid, kommer der en boks op - i denne skal du i 'pause' skrive 0 og i 'Arbejdstimer hver uge' skrive det antal timer som din nye medarbejder skal være ansat på.

I samme øjeblik du har udfyldt og sendt blanketten retur, fremsendes der automatisk et personaleoplysningsskema til din nye medarbejder, som vil danne grundlag for den endelig lønindplacering.
Når HR har beregnet de forskellige ancinniteter og lavet et udkast til lønsammensætning, vil du modtage en mail i Outlook, hvor efter du skal gå i forhandling med TR om lønnen.

Godkendelse af lønnen

Når du har forhandlet lønnen med TR, skal du fremsende dit OK med TR godkendelse af lønnen. Når din personalekonsulent har dette i hænde, vil de straks gå i gang med at udarbejde en kontrakt som sendes til din nye medarbejders e-boks.

Når ansættelsesbrevet er sendt, så gives der automatisk besked til relevante interessenter. Fx IT-service, som sørger for at klargøre en pc, økonomi som sørger for oprettelse i RejsUd.

TILLYKKE DIN NYE MEDARBEJDER ER NU ANSAT  :-)

0 Kommentarer

Tilføj kommentar

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Forrige Vejledning Hvordan sender jeg afslag til kandidater via Emply?
Næste Vejledning Valg af kandidat
Mangler du stadig hjælp? Kontakt os