Vejledninger

Hvordan indmelder jeg en konstituering på en medarbejder?

Senest opdateret

Denne vejledning viser, hvordan du kan indmelde f.eks. en ændring af arbejdstid, forlængelse, omklassificering o.l. på en af dine medarbejdere.

Vælg medarbejder der skal konstitueres

Du kan tilgå medarbejderoversigten på to måder:

  • Via menuen i venstre hjørne (Blå knap med tre streger). Klik herefter på 'Medarbejdere'
  • Fra dashboardet via din widget "Mine medarbejdere". Her kan du klikke direkte på den medarbejder, du skal lave en ændring på (1). Er listen lang, kan du også klikke på overskriften "Mine medarbejdere' (2). Så kommer du til medarbejderoversigten, hvorfra du kan lave en hurtigsøgning på navn (3) eller klikke på medarbejderen i listen (4).

Vælg formular

Når du har fundet medarbejderen og klikket på navnet, åbner et nyt vindue sig med medarbejderens stamkort.

Tryk nu på ikonet 'Formular':  

Vælg mappen Konstituering

Vælg dernæst formularen Konstituering.

Formularen åbner, og du kan nu udfylde den med relevante oplysninger

Når du har klikket på gem, går der automatisk besked til HR som sørger for at udarbejde brev til medarbejderen, samt foretage ændringen i nødvendige systemer og relevante interessenter vil også modtage notifikation om ændringen, det kan være fx IT, FM, økonomi og biblioteket.

0 Kommentarer

Tilføj kommentar

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Forrige Vejledning Intern rekruttering uden opslag
Næste Vejledning Bortfald af funktionstillæg
Mangler du stadig hjælp? Kontakt os