Vejledninger

Tilføj deltagere til rum (Administrator)

Senest opdateret

Denne vejledning viser hvordan man tilføjer deltagere til et rum. Som udgangspunkt skal brugere ikke tilføjes manuelt til rum - studerende tildeles automatisk  og undervisere har selv mulighed for at tilmelde sig rum på deres uddannelse - men der kan opstå undtagelser.

Denne vejledning gennemgår vi:

  1. Tilføj en deltager til rum
  2. Fjern deltagere fra rum

1. Tilføj en deltager til rum

1.1. Find det rum du vil tilføje en deltager til. Klik på 'Mere' (1), herefter 'Deltagere' (2) og dernæst 'Tilføj deltagere' (3)

1.2. Søg efter personen du ønsker at tilføje. Vær opmærksom på at der kun kan søges på navne og ikke initialer.

1.3. Der vil nu blive listet alle personer, som har sammenhæng til dit søgeordet (1). Når du har fundet den korrekte deltager, vælger du her, hvilken rolle deltageren skal have i rummet (2). Tryk nu på Tilføj person, for at tilføje din deltager (3). Deltageren vil nu fremgå af rummets deltageroversigt og kan finde rummet på Startsiden og via Rum-menuen.

2. Fjern deltagere fra rum

2.1. Du kan fjerne en deltager fra et rum. Find den deltager du vil fjerne på på listen, klik på de tre prikker i højre side (1), og tryk så på fjern (3).

Har du brug for hjælp? 

Du kan altid få hjælp af Basen ved at oprette en sag på basen.kp.dk.

Du kan finde yderligere hjælp og vejledning på KP Intra (kræver KP-login). 

0 Kommentarer

Tilføj kommentar

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Forrige Vejledning Søg en bruger frem i Itslearning
Næste Vejledning Send massemeddelelser (kun for LMS-koordinator og uddannelsesleder)
Mangler du stadig hjælp? Kontakt os