Du kan tilføje links til alt muligt på internettet via Itslearnings link-værktøj. Det smarte ved link-værktøjet er at linket placeres i planen som en ressource og aktivitet og er derfor nemt at finde, flytte og kopiere. Hvis du i stedet vil tilføje et link som tekst - fx i planens tekstfelter, en side eller et andet sted kan du bruge Itslearnings teksteditor.
I Itslearning kan du også nemt og hurtigt kopiere filer fra din computer, OneDrive eller Microsoft 365 (Teams, Sharepoint m.m.) til planen. Vær opmærksom på, at når en fil kopieres til Itslearning ligger den i Itslearning og ændringer til filen skal fremadrettet ske i Itslearning.
I denne vejledning gennemgår vi:
1. Tilføj et link
- Find den plan hvor du vil tilføje linket. Vælg 'Tilføj' under Ressourcer og aktiviteter
- Vælg 'Vis alle'
Vær opmærksom på, at ikke alle sider kan integreres i Itslearning og siden viser en fejl. Den studerende kan altid klikke på linket og se siden i et nyt vindue/fane.
2. Tilføj en fil fra din computer
- Tilgå den plan hvor du vil tilføje en fil. Vælg 'Tilføj' under 'Ressourcer og aktiviteter'
- Vælg 'Din computer'
3. Tilføj en fil fra OneDrive/Office 365
- Vælg 'Tilføj' under 'Ressourcer og aktiviteter'
- Vælg 'OneDrive'
Du vil enten se OneDrive eller Office 365 i menuen. Første gang du vælger funktionen vil du blive bedt om at logge ind på din konto.
- Vælg filen ved at sætte et flueben
- Tryk 'Tilføj' for at kopiere filen til Itslearning
Vær opmærksom på, at når en fil kopieres til Itslearning, ligger den i Itslearning og ændringer til filen skal dermed ske i Itslearning. Der er altså ikke længere en kobling mellem den oprindelige fil fra OneDrive.
Det er ikke længere muligt at oprette referencer/links til filer, der forsat ligger i OneDrive eller Teams. Ændringer til dokumenter her vil altså ikke slå igennem i Itslearning.
Har du brug for hjælp?
Du kan altid få hjælp af Basen Online ved at oprette en sag på basen.kp.dk.
Du kan finde yderligere hjælp og vejledning på KP Intra (kræver KP-login).
0 Kommentarer
Tilføj kommentar