Her viser vi to måder for hvordan man kan bruge samme litteraturliste i flere rum og hold. Vær opmærksom på at:
- Litteraturlister altid skal oprettes via et rum i Itslearning.
- Hold og rum skal først aktiveres i Itslelarning før de kan tilknyttes en fælles litteraturliste.
Vil du oprette en enkel litteraturliste til et hold/rum skal du følge denne vejledning: Opret litteraturliste i et rum
1. Kopier en litteraturliste til et andet rum
En kopieret litteraturliste der opdateres i hvert enkelt rum - fx vil ændringer kun vises i det pågældende rum ændringen udføres fra. Denne løsning er god at bruge hvis i bruger en grundlitteraturliste - men I har behov for at tilpasse litteraturlisten indviduelt til de specifikke hold.
Her bruger vi Hold A og B som eksempel.
1.1. Opret en "master litteraturliste" til hold A
Opret og udfyld en litteraturliste til Hold A ved at følge denne vejledning: Opret litteraturliste i et rum
1.2. Aktiver hold B ved at finde deres rum og 1) klikke på "Mere" 2) og "Litteraturliste". Nu er holdet aktiveret med 3) ID samt rummets navn. Gentag for Hold C
- Du behøver ikke at klikke på "Opret" for at aktivere holdet
- Hvis du ved en fejl er kommet til at oprette en liste eller der i forvejen ligger en liste i rummet kan den blot slettes.

1.3. Kopier Hold As litteraturliste ved 1) klikke på "..." og 2) "Kopier listen"
Litteraturlisten gemmes som "rummets navn (1)"

1.4. Ændre navn på litteraturlisten ved at klikke på 1)"Rediger" og 2) udfylde "Titel". 3) Klik "Gem" når du er færdig.


1.5. Tilknyt Hold B til litteraturlisten så den fremgår fra Hold Bs rum.

1.6. Vælg Hold B i dropdown menuen og klik på "tilknyt og luk"

2. Tilknyt din litteraturliste til flere rum
En tilknyttet litteraturliste opdateres et sted og vises i flere rum - fx vil ændringer et sted vises i alle rum. Denne løsning er god a bruge hvis du har en række hold der alle skal bruge den samme litteraturliste gennem hele forløbet.
Her bruger vi Hold A, B og C som eksempel.
2.1. Opret en "master litteraturliste" til hold A
Opret og udfyld en litteraturliste til Hold A ved at følge denne vejledning: Opret litteraturliste i et rum
2.2. Aktiver hold B ved at finde deres rum og 1) klikke på "Mere" 2) og "Litteratur". Nu er holdet aktiveret med 3) ID samt rummets navn. Gentag for Hold C
- Du behøver ikke at klikke på "Opret" for at aktivere holdet
- Hvis du ved en fejl er kommet til at oprette en liste eller der i forvejen ligger en liste i rummet kan den blot slettes.

2.3. Gå til Hold As litteraturliste og 1) klik "..." og vælg 2) "Håndter tilknytning til hold"

2.4. Vælg Hold B i dropdown menuen

2.5. Klik "+ Tilknyt" og gentag processen for Hold C, D osv. Klik på "Tilknyt og luk når du er færdig".
Du kan løbende se de tilknyttede hold. Du kan redigere eller fjerne hvert enkelt hold ved at 1) klikke på "..." ud for de tilknyttede hold.

2.6. Du kan altid se hvilke hold der er tilknyttet litteraturlisten via "Holdtilknytning" og redigere dem via "..."
Vær opmærksom på at ændringer i et rum vil slå igennem på alle hold der er tilknyttet litteraturlisten.

Har du brug for hjælp?
Du kan altid få hjælp af Basen ved at oprette en sag på basen.kp.dk.
Du kan finde yderligere hjælp og vejledning på KP Intra (kræver KP-login).
Derudover kan du få hjælp og sparring hver tirsdag kl. 9-10 til itslearning spørgetime, og hver torsdag kl. 11.45-12.45 til Teams- og itslearning spørgetime. Find link til spørgetimerne her (i sidemenuen til højre).
0 Kommentarer
Tilføj kommentar