Bemærk at denne vejledning er til håndtering af studerende fra nemStudie, hvor kommunikationen til studerende stadig er via [email protected]/e-Boks
Klik på ansøger (fx fra dit Dashboard)
Har den studerende gået på et tidligere forløb, vil det fremgå af ruden ”Findes allerede”
Højreklik på navnet og åben i ny fane. Derfra kan du se den studerendes studieforløb.
Efter tjek af ansøger, lukker du vinduet og vælger ansøgningen (åben)
På "Generelt" fanen tjekkes betaleroplysninger.
Er der ikke angivet betaler, kan det stå under "bemærkninger til ansøgning"
På Bilag og Kommunikation kan man se medsendte Bilag
På Sagsbehandlings fanen ændres status.
Hvis ansøger er "ok" sættes:
Sagsbehandlingsstatus: Færdigbehandlet
Sagsbehandlingsafgørelse: OK (Sagsbehandlingsstatus sættes nu automatisk til Færdigbehandlet)
Hvis ansøger er ny (eller ikke gået på lign. Uddannelse før) og derfor ikke står under ”Findes allerede”, går du direkte ind på ansøgningen.
Under "Bilag og kommunikation" findes de medsendte bilag
Mangler der dokumentation sendes der mail via [email protected]
Sagsbehandlingsstatus sættes til Afventer, eventuel skrives en kommentar i ”bemærkninger til ansøgning” (det kan ses på dashboardet) - tryk Gem + Luk
Når du har modtaget den manglede dokumentation, kan du uploade bilag til esas.
Du går ind på ansøgningen igen, trykker på ”Upload bilag”
Her kan du trække bilag ind eller uploade. (klik på X når du er færdig)
Bilaget kan nu ses i listen under Bilag, på fanen Bilag og kommunikation
og Status kan ændres til OK /
Ønsker du at give det en Bilagskategori, kan du trykke på pdf (eller dobbeltklikke på et tomt felt på linjen).
Ving af i læst, klik på dropdown og vælg ned af listen (Videregående uddannelse og/eller Erhvervserfaring (flere kan vælges)).
Der kan også skrives ”videre” i feltet og den forslår selv ” Videregående uddannelse”.
0 Kommentarer
Tilføj kommentar